Niske temperature usporavaju sve hemijske rekacije u akumulatoru, a samim time i performanse. Takođe, hladni motor i gušće motorno ulje zahtijevaju više energije.
Savjetujemo vam da pri paljenju vozila probate isključiti što više potrošača energije. Samo pumpa goriva, odnosno injektori i sistem za upravljanje motorom koriste oko 400 vati električne energije.
Ventilacija i klima troše do 500 vati, a čak 1.000 vati mogu potrošiti svjetla, radio uređaj i grijanje, grijanje zadnjeg stakla. Većina alternatora ća sa svim uključenim uređajima dosegnuti svoj limit pa više neće puniti akumulator – odnosno on će se prazniti.
Prije gašenja motora, ponovite proceduru i na kratko ugasite većinu električnih potrošača – tako će se akumulator napuniti za novo paljenje.
Visoka potrošnja električne energije utiče i na potrošnju goriva, 100 vati – 0.1 litra goriva, savjetuje HAK.
Kako biste spriječili gubitak energije i neujednačeno punjenje i pražnjenje akumulatora provjerite kleme i polove – koje, ako su oksidirali, možete lagano očistiti brusnim papirom, a potom i krpicom od neke mekane tkanine. Možete ih premazati i vazelinom.
Takođe, ako znate više, možete skinuti čepove i provjeriti u nivo elektrolita u akumulatoru. Ako je niska, dodajte destilovane vode malo iznad ivica ćelija akumulatora.
Izvor: Hayat.ba