TuzlaU fokusu

Zbog Zakona o prebivalištu BiH, građani u Tuzli ne mogu izvaditi ličnu kartu




Prije dvije godine, odnosno prije stupanja na snagu Zakona o prebivalištu BiH za vađenje ličnog dokumenta bila je dovoljna samo izjava da živite na određenoj lokaciji. Međutim, danas je to nešto drugačije.

Da biste dobili ličnu kartu, potrebno je da priložiti dokaz o prebivalištu, za što je potrebno da imate dokaz o vlasništvu ili suvlasništvu nad nekretninama, ili da imate ovjeren ugovor sa stanodavcem.

„Zakon o prebivalištu koji je stupio na snagu prije dvije godine je striktno propisao da je nadležni organ, što je u ovom slučaju Ministarstvo unutrašnjih poslova  dužan da izvrši reviziju prebivališta, tako da su naši građani dužni da prema tom zakonu donesi prilikom vađenja nove lične karte ili promjene prebivališta određene dokumente koji dokazuju da kuća ili stan u kojem žive je u  njihovom vlasništvu ili ako su podstanari da od vlasnika donesu potvrdu koja se ovjeri u općini ili kod notara,  ili u slučaju da je pokrenuta ostavinska rasprava, da donesu sa suda da je pokrenuta ostavinska rasprava i da će taj dio pripasti njima, kako bi se mogli registrovati na toj adresi.“ rekao je za Radio Kameleon potparol MUP-a TK Izudin Šarić

Zakon je sproveden zbog zloupotrebe adresa kako kaže gospodin Šarić. Međutim, iako naizgled djeluje jednostavno za izvršavanje, zbog ovog zakona mnogi građani imaju problem, jer je veliki broj objekata izgrađen bez građevinskih dozvola koje su bile preskupe ili su znali da ih neće moći dobiti, pa nisu ni pokušavali.

“Rok za legalizaciju bespravno sagrađenih objekata istekao je 31.maja 2019.godine. Do tog roka građani su mogli dostavljati potvrdu da je pokrenut postupak za legalizaciju što bi nama bio dovoljan pravni osnov da stranka može na toj adresi prijaviti svoje prebivalište.”  istakla je šefica Odjela za upravno-pravne poslove MUP-a TK Jasmina Đulović

Iako su nadležni organi ovim postupkom nastojali izaći u sustret, građana sa ovim problem još uvijek ima i svi imaju jedno pitanje, da li će ikada dobiti lični dokument ukoliko ne donesu potvrdu o prebivalištu, za koju im je potreban vlasnički list.

„U svim drugim slučajevima ne postoji nikakva mogućnost da građani mogu izvršiti tu aktivnost ukoliko nemaju te dokumente. To je striktno propisano zakonom o prebivalištu BiH. MUP je samo dužno da postupi po tome, čak je dužno da u roku od pet godina izvrši reviziju svih prijavljenih adresa, mi to koristimo u slučaju kada građani mijenjaju svoje lične dokumente, kako im ne bismo išli na adrese. Ono što je vrlo bitno jest da građani moraju pribaviti i neke od tih dokumenata. Na našoj web stranici postoji spisak tih dokumenata koji su bitni prilikom vađenja nove lične karte ili zamjene stare.“



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button