Iako su tri domaća brenda svrstana u prvih pet, na pivarskom tržištu Bosne i Hercegovine dominiraju brendovi stranih pivara, pokazuje analiza Euromonitora, izvještava Indikator.ba.
– Međunarodni pivari koriste jake portfelje regionalno prepoznatljivih brendova kako bi nadmašili domaće proizvođače piva u Bosni i Hercegovini. Iako su tri domaća brenda svrstana u prvih pet u pivu: Nektar Banjalučke pivare, Sarajevsko Sarajevske pivare i Tuzlansko Pivare Tuzla, to su jedini domaći brendovi u top 10, u kojima još uvijek dominiraju regionalni brendovi, u pravilu u vlasništvu veliki međunarodni pivari, navode nalitičari Euromonitora.
Dok domaći i regionalni brendovi zauzimaju najviše prodaje piva u ekonomskom i srednjecjenovnom razredu, dok u premium segmentu dominiraju međunarodni brendovi. Tuborg, Heineken i Bavaria vode prodaju premium piva, potvrđujući dominantan udio u prodaji.
Prisutnost privatnih robnih marki na tržištu piva u 2018. godini ostala je beznačajna sa svojim ekonomičnim i nekonvencionalnim pakovanjem – PET boce – koje isključuju većinu potrošača.
Potražnja za pivom u BiH bila je uglavnom pod uticajem kratkoročnih vremenskih trendova. Kao rezultat ove korelacije, potražnja je dostigla vrhunac tokom vrelog ljeta 2017., dok se prodaja hladila tokom kišnog ljeta 2018. godine.
Izvor: Indikator.ba