BiznisTehnologija

FOTOGRAFIJE I AUTORSKA PRAVA: Evo kako da u oglašavanju koristite fotografije zbog kojih vas niko neće tužiti







Iako se sve više govori o tome kako je tekst srce dobre komunikacije, fotografije, odnosno prateći vizuelni elementi su podjednako važni i upotpunjuju cijelu priču na najbolji način, kako bi je ciljna grupa shvatila. Slika govori hiljadu riječi, zato je i neophodno da izaberete pravu.

Ono na šta se često zaboravlja kada je riječ o digitalnim komunikacijama, masovnoj proizvodnji sadržaja i ogromnim količinama fotografija neophodnih da se prate svi detalji jesu – autorska prava.

Iako mnogi to svakodnevno rade, vrlo je opasno jednostavno preuzimati vizuelna rješenja sa Googla, bez obraćanja pažnje na to čija su, jer se vrlo lako može desiti da vas autor tuži. Zato smo vam spremili nekoliko savjeta kako da pronađete slike koje smijete da koristite.

Fotografije sa „stocka”

Postoji veliki broj stokova, odnosno web platformi koje nude fotografije koje možete da kupite i slobodno koristite.

Bilo da imate mjesečnu pretplatu ili kupujete svaku fotografiju zasebno, ovo je 100% siguran i legalan način da nabavite slike koje ćete moći bezbijedno da koristite. Male agencije i ljudi koji rade po projektima uglavnom se ne odlučuju na ovaj korak, jer im to predstavlja dodatni trošak. Ako spadate u ovu kategoriju, pokušajte da postignete dogovor sa svojim klijentom i podijelite iznos koji bi trebalo da se plati.

Fotografije slobodne za komercijalnu upotrebu

Ukoliko nemate novca za fotografije sa stocka, bez brige. Postoji veliki broj servisa na kojima možete da pronađete fotografije koje smijete besplatno da koristite.

Ova mogućnost je posebno značajna za blogere koji žele da počnu da zarađuju od svog bloga. Tada  će biti podvrgnuti većem broju provjera, pa tako i onima o porijeklu slika.

Na platformama koje ne naplaćuju slike imaćete nešto manji izbor fotografija nego na komercijalnim sajtovima poput popularnog Shutterstocka, ali ćete sigurno pronaći materijal koji ćete moći da iskoristite. Među popularnim su i Flickr, Unsplash, Pexels i još drugih koji vam nude istu opciju – besplatno korišćenje autorskih fotografija.

Vaše fotografije

Posljednje utočište, koje je najčešće i najbolje rješenje, jeste da koristite fotografije koje ste sami napravili. Niko bolje od vas ne zna šta ste željeli da kažete i koju tačno temu želite da pokrijete vizuelnim rješenjem koje koristite.

Bilo da su uhvaćene telefonom ili profesionalnim foto-aparatom, vaše su i samim tim možete da budete bezbrižni kada je riječ o autorskim pravima. Ukoliko se opredijelite za ovu opciju, potrudite se da negdje istaknete da su slike vaše, jer će taj detalj samo da vam dodaje poene kada je riječ o kredibilitetu i relevantnosti vašeg bloga.

Skrinšotovi

Ovu tehniku možete da koristite u okolnostima kada kreirate objave koje su u vidu tutorijala ili određenog uputstva kako bi nešto moglo da se uradi. Tada možete da priložite snimke svojih aktivnosti ili fotografije samog ekrana koji koristite.

Ukoliko su ovi skrinšotovi vezani za određeni sajt, onda se preporučuje da stupite u kontakt sa autorom, odnosno s vlasnikom sajta, i zatražite dozvolu od njega za korišćenje isječaka sadržaja. Takođe bi bilo bi dobro da, kada dobijete dozvolu, negdje navedete njegovo ime, kao i link ka samom sajtu.

Naučite tehnike

Da biste mogli da koristite ove fotografije na pravi način, morate da imate barem osnovno poznavanje online oglašavanja, ponašanja ljudi na društvenim mrežama i internetu i tehnike kreiranja plana nastupa i komunikacije. Kratki kursevi od nekoliko meseci vam sigurno neće pomoći u tome. Moraćete da posvetite barem jednu godinu učenju, uz kompetentne mentore i realne projekte

Upišite obuku u domenu internet-marketinga i napravite prvi korak ka svojoj novoj karijeri.

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button