TuzlaU fokusu

Inovativni nastavnik iz Tuzle Dragan Hura s učenicima napravio jedinstven automobil i robot







Većina nastavnih planova i programa u školama u našoj zemlji stari su više od 20 godina, a kako bi unio osvježenje u školskom procesu, nastavnik praktične nastave u Mašinskoj školi u Tuzli Dragan Hura odlučio je skupa s učenicima pokrenuti nekoliko inovativnih projekata.

Hura je nastavnik praktične nastave prvenstveno za smjer automehaničar u Srednjoj mašinskoj školi u Tuzli, a svoje znanje nesebično prenosi na sve učenike.

“Trudio sam se djecu naučiti svemu onome što ja znam, pratio sam tendenciju rasta tehnologije u oblasti automobilizma, a s obzirom na to da je plan i program rada po kojem trenutno radimo zastario, odlučio sam skupa s kolegama profesorima koji predaju teorijsku grupu predmeta osmisliti određene izmjene u iznosu od 30 posto koliko je dozvoljeno po pedagoškim standardima”, kaže Hura na početku razgovora za Klix.ba.

Jedinstveno vozilo kao nastavno učilo

S obzirom na to da obučava buduće automehaničare, Hura je došao na ideju da napravi nastavno učilo na kojem bi učenici mogli vidjeti sve pozicije jednog motornog vozila.

Međutim, vođen entuzijazmom njegova ideja je otišla u sasvim drugom smjeru te je na kraju nastao jedinstven automobil koji razvija veliku brzinu na otvorenom prostoru, a na ulicama ga se može vidjeti pod pratnjom policije.

“Vozilo je nastalo sasvim slučajno. Od jednog automobila marke Golf sve vitalne dijelove sam poslagao, ali u drugačijim dimenzijama. S našim dodatnim ulaganjima smo napravili pokretno vozilo, a u svemu ovome najveći dio posla su uradili moji učenici koje sam naučio i da vare te rade na tokarskom stroju”, pojašnjava nam Hura.

Buggy ima karakteristike kao i svaki drugi automobil, izuzev komfora na kojem je potrebno raditi u narednom periodu.

“U automobilu je motor od 1.800 kubika, a postiže mnogo brže performanse nego Golf II iste snage. Potpuno je tehnički dotjeran – rad motora je besprijekoran, kao i signalizacija”, kaže Hura te dodaje da su učenici sami radili i na elektroinstalacijama.

Robot Maško se kreće, uzima predmete u “ruke”, fotografiše…

Izuzetno pozitivni komentari i priznanja koja su pripala timu koji je radio na nastanku Buggyja samo su predstavljali vjetar u leđa Hurinoj inovativnosti koja se pokazala i kroz kreaciju robota simboličnog imena Maško.

Maško ima mogućnost kretanja, uzimanja predmeta u “ruke”, govora, fotografisanja, kao i produkcije muzike.

“Maško oponaša sve ljudske funkcije, a sastavljen je od 13 elektro-motora i dva pneumatska cilindra koji se nalaze u sistemu ruku. U planu nam je da krenemo i s hidrauličnim sistemom sa kojim bismo ga obogatili. Bitno nam je da što više mašinstva ugradimo u ovaj robot, kako bi cijeli sistem bio što više povezan. U ovom trenutku imam grupu nadarenih učenika koji će mi pomoći da ga rekonstruišemo i damo mu nove mogućnosti”, ističe naš sagovornik.

Pomagala u autoservisima među kojima su dizalica i kran za izvlačenje motora i mjenjača iz automobila, zatim greda za pridržavanje motora, kao i uređaji za crpljenje ulja iz motora putničkih i teretnih vozila također se nalaze u lepezi inovacija ovog tuzlanskog nastavnika.

“Uređaj za crpljenje ulja iz motora napravljen je prvenstveno za autoservise. Ulje se crpi iz vozila koje se nalazi na dizalici, tečnost se prihvata u jednu posudu, potom odlazi u rezervoar uz pomoć pumpe. Druga prednost ovog uređaja je što ima mogućnost i da crpi ulje direktno iz motora, po principu da se na mjesto mjerne šipke stavlja crijevo, a uključenjem pumpe nastaje cjelokupan proces”, navodi Hura koji je osmislio i presu za vađenja ležaja u točkovima vozila.


Sve ove inovacije koje obiluju velikim brojem mašinskih sklopova su u potpunosti funkcionalne, a Hura kaže da je znatno jeftinija proizvodnja ovakvih uređaja, nego onih koji se trenutno nalaze na našem tržištu te su uz sve to i izuzetno povoljni za serijsku proizvodnju.

Podrška menadžmenta škole

Svojim inovacijama u kojima su mu od velike pomoći bili učenici, Hura je pokazao da se sumorni nastavni planovi i programi rada mogu u znatnoj mjeri osvježiti.

Sve njegove inovacije naišle su na podršku menadžmenta Srednje mašinske škole u Tuzli, a koji predvodi direktor Emir Teskeredžić.

“Nastavni planovi i programi rada su napravljeni 1995. godine, a samim tim oni ne mogu odgovoriti današnjim potrebama tržišta rada. Međutim, imamo jedno nepisano pravilo po kojem nastavnik može za svoj predmet skoro 30 posto gradiva inovirati, odnosno prilagoditi potrebama tržišta rada. Moram reći i da u trenutnom nastavnom planu i programu rada ima veoma kvalitetnih dijelova, ali ima i onih u kojima treba doći do promjena koje će pratiti savremene trendove”, rekao je Teskeredžić za Klix.ba.

Nepisano pravilo upravo je Hura odlučio iskoristiti, a kao i svaka druga stručna ili tehnička škola i Srednja mašinska škola u Tuzli ima problema s nabavljanjem materijala, nastavnih sredstava i pomagala, međutim u posljednje vrijeme zajedničkim zalaganjem svih uposlenih adekvatni uslovi za rad uspijevaju se omogućiti.

“Uspijevamo nabaviti materijale te sva ostala sredstva i pomagala za praktičnu nastavu, ali po mom mišljenju to opet nije dovoljno i daleko je od dobrog. Jednostavno, snalazimo se, a nastavnici svojim idejama i inovacijama nastoje pomoći školi. Da bi učenik izašao spreman iz škole, prema mom mišljenju treba zadovoljiti tri parametra, odnosno da ima kvalitetnog nastavnika, obezbjeđena nastavna sredstva, pomagala i materijal te na kraju i učenika koji želi usvajati znanja”, naglašava Teskeredžić.

Inače, ova obrazovna ustanova nudi dvije škole, odnosno tehničku i stručnu. U tehničkoj školi su dva stručna zvanja za koja obrazovajne traje četiri godine, odnosno mašinski tehničar za kompjutersko projektovanje i mašinski tehničar operator za CNC mašine.

U stručnom dijelu škole obrazovanje traje tri godine, a tu su između ostalog zastupljeni smjerovi automehaničar, automehaničar-dijagnostičar, zavarivač, metalostrugar, instalater centralnog grijanja te plinski i vodoinstalater.

Klix.ba

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button