Razmislite o ljudima koji se ističu u gomili i čini se da imaju najveću grupu prijatelja. Oni imaju ličnost koja „privlači kao magnet“, ne možete ih lako zaboraviti, čine da se drugi osjećaju dobro i često se angažuju.
Njihova popularnost raste samo zato što dolaze u kontakt sa velikim brojem ljudi. Isto važi i za brend. Ako želite da ljudi zapamte vaš proizvod ili usluge, riješite im neki problem ili učinite da se osjećaju dobro. Ovo su moći koje povezuju druge sa vašim brendom. Ovaj dinamični nivo je ono što navodi ljude da se drže vašeg brenda i da govore drugima o vašem brendu.
Evo nekoliko savjeta Džona Remptona, preduzetnika, influensera i radnika u marketingu, koji vam mogu poslužiti u jačanju identiteta vašeg brenda.
Napravite vizuelni izgled vašeg brenda u obliku logotipa
Jak brend je vizuelno izuzetan brend.
Zamislite sliku svih atributa koje želite da podijelite sa publikom i koja predstavlja vaš brend. U vizuelnom svijetu, ova slika je ono što će vam pomoći da vašim kupcima i potencijalnim kupcima ili klijentima uvijek budete na umu. Kada vide logotip, oni će spojiti ono što kao kompanija predstavljate i zastupate i ono što vole u vašem brendu. Ova vrsta povezanosti čini jak identitet brenda.
Ažurirajte i nadgledajte svoje prisustvo na društvenim medijima
Jak brend je poznat i društven brend.
Da biste učvrstili identitet vašeg brenda, morate da ga predstavite ljudima – a oni su na društvenim medijima.
Ako ste samo na Tviteru, jer smatrate da je idealan za vašu ciljnu grupu, ipak razmislite o kreiranju profila na drugim mrežama. Uzmite u obzir Instagram, Facebook i Snapchat, društvene medije na kojima se većina publike druži.
Kada kreirate profile na ovim sajtovima, pozabavite se njihovim izgledom, koji treba da odiše svim onim što je vezano za vaš brend i da prenosi osjećaj i poruke na konzistentan način. Ako to ne učinite, zbunićete publiku i razbićete identitet brenda, koji ste naporno gradili.
Navedite kupce i influensere da rade u ime vašeg brenda
Jak brend je brend koji ima priču.
Time što ćete angažovati vaše fanove, koji će vam pomoći u naporima za jačanje brenda, možete ostvariti brže i bolje rezultate. Taktika, kao što je ohrabrivanje vaših kupaca da naprave onlajn recenzije, može da vas odvede daleko.
Vaši influenseri mogu da tvituju, pišu statuse, postavljaju slike, video-materijale i najrazličitije sadržaje o vašem brendu. Ovakva vrsta sadržaja brendu daje kredibilitet i povećava interesovanje ciljne publike.
Publika uvijek najprije sluša svoje vršnjake i kolege. Ako ste uspjeli da postanete poznati i imate nešto vrijedno da ponudite, dobićete ono što želite.
Kreirajte sadržaj koji vaša publika može da koristi
Jak brend je brend koji daje nešto vrijedno.
Potrošači i preduzeća su na internetu prvenstveno zato da traže informacije koje su im potrebne za donošenje odluka o kupovini proizvoda ili usluga koje mogu da riješe određene probleme. Ovaj proces se odvija mnogo prije nego što se odabere bilo koji brend. To vam pruža mogućnost da potencijalnim klijentima ponudite potrebne informacije i da doprinesete prepoznavanju brenda.
Kada sadržaj koji im pružate može da se primjeni u njihovom životu i dajete im vrijednost koju očekuju, onda će započeti da vaš brend smatraju značajnim u vašoj industriji.
Stvorite iskustvo, ali ne zaboravite na svakodnevne interakcije
Snažan brand je brend koji se fokusira na kupce.
Možda vam se čini da morate da se usredsredite na stvaranje nevjerovatnih iskustava kako biste izgradili jak brend. Iako su ova jednokratna iskustva važna, uključujući i događaje u prodavnicama i one koji se odvijaju onlajn, zapamtite da je vaš brend zbir ukupne interakcije koju ljudi imaju sa vašom kompanijom.
To znači da bi trebalo da obratite pažnju na sve one detalje koji izgledaju mali, ali zapravo utiču na vaše kupce: vrijeme učitavanja stranice, mogućnost da brzo pronađu odgovore, da dobiju odgovore i jednostavan sistem za elektronsku trgovinu, jednostavno plaćanje… – sve su to neke od tih „malih“ stvari koje prave velike razlike.
Ne zaboravite da i poruke koje uključujete u korespondenciju sa ljudima utiču na izgradnju brenda.
Držite obećanja, budite autentični i ostanite transparentni
Jak brend je iskren i etičan brend.
Iako se čini da je to očigledno, istina je da mnoga mala preduzeća uništavaju svoje odnose sa kupcima, jer ne ispunjavaju svoja obećanja i govore im „bijele laži“.
Ništa ne slabi brend više od nepoštenih poslovnih praksi i ponašanja koje pokazuje da vam je profit važniji od kupaca. Sigurno želite da se klijenti osjećaju dobro u radu sa vama toliko da se osjećaju obaveznim da kažu i drugima o vašem brendu. Ako niste sigurni da li možete da održite obećanje, razmotrite ono što obećavate prije nego što date to obećanje.
Bolji pristup je zapravo da obećavate manje, a da onda prevaziđete očekivanja kupaca. Na taj način, kada ispunjavate ta minimalne obećanja ili ih čak prevaziđete, vaši kupci će biti prijatno iznenađeni.
Zato uvijek budite iskreni.
Ako ne možete klijentima da pomognete da reše određeni problem, budite otvoreni ili im čak dajte preporuku. Ne brinite da ćete ih izgubiti. Vratiće se, pošto će cijeniti vašu iskrenost i znati da ćete moći da im pomognete u rješavanju nekih drugih problema.
Na kraju im pokažite šta dobijaju i ne krijte ništa. Budite transparentni kada su u pitanju vaša pravila, procedure i naknade. Rezultat će biti povjerenje, a to je jedan od najvažnijih sastojaka za stvaranje snažnog identiteta brenda.
Komunikacija sa klijentima i digitalni identitet postali su ključni za profitabilno poslovanje, pa kompanije neprekidno ulažu u kadrove koji su eksperti za ove oblasti. Imajući ovo u vidu, pravo je vrijeme da se i sami priključite savremenim tokovima i spoznate sve aspekte digitalnog marketinga. Više o edukaciji u ovoj oblasti možete da saznate na ovom linku.