BiH

Pravilo u Sarajevu: Ako upišete pohvalu u Knjigu žalbi, vaš omiljeni kafić može biti kažnjen sa 5.000 KM

Vijest da je pekar u Kotor-Varoši kažnjen sa 4.000 maraka jer nije imao Knjigu žalbi iznenadila je mnoge građane BiH, barem one koji se nisu imali priliku okušati u preduzetništvu.

Pravilo o posjedovanju Knjige žalbi u pojedinim sektorima nije nikakva novost. U Sarajevu, kao najvećem gradu u BiH i shodno tome mjestu sa najvećom koncentracijom objekata koji imaju dužnost posjedovati ovu knjigu, ovo pravilo itekako je poznato.

Možda će Vas zanimati i:

Iz Kantonalne uprave za inspekcijske poslove KS za Faktor su pojasnili da se “Pravilnikom o obliku, sadržaju i načinu vođenja knjige žalbi propisuje oblik, sadržaj i način vođenja knjige žalbi, koju su dužni voditi ugostitelji, odnosno pravna i fizička lica koja pružaju gostima usluge smještaja i ishrane u smještajnim objektima, kao i pripremu i usluživanje gostiju hranom i pićima“.

– Pored toga, putničke agencije koje pružaju usluge organiziranja turističkih putovanja, također su obavezne posjedovati i voditi knjigu žalbi, koja se kao i kod ugostitelja mora nalaziti na mjestu pristupačnom korisnicima – navode iz inspekcije koja prati primjenu ovog pravila.

Kažnjive pohvale

Tržišno-turistički inspektori Kantonalne uprave za inspekcijske poslove KS prilikom redovnih i usmjerenih inspekcijskih nadzora u ugostiteljskim objektima i putničkim agencijama na područja KS, između ostalog, vrše i uvid u knjigu žalbi. Također, inspekcijski nadzor je obavezan u slučaju kada pravna ili fizička lica, postupajući u skladu sa zakonom, dostave Inspektoratu tržišno-turističke inspekcije prigovor izjavljen u knjigu žalbi. Naime, Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti FBiH, (član 11.stav1.tačka 11) definisana je obaveza ugostiteljima da vode knjigu žalbi na propisan način, a u roku od tri dana, izjavljeni prigovor dostave nadležnoj inspekciji na dalje postupanje, ističu iz inspekcije.

– Osim toga, Pravilnikom o obliku, sadržaju i načinu vođenja knjige žalbi propisano je da su pravna i fizička lica dužna odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana, od dana kada je izjavljen, a kopiju odgovora istovremeno dostaviti nadležnoj inspekciji. Nakon prijema prigovora iz knjige žalbi, inspektor u zavisnosti od toga na šta se ona odnosi, žalbu može prosljediti npr. radnoj ili sanitarnoj inspekciji – poručuju iz Kantonalne uprave za inspekcijske poslove KS.

Na naš upit o tome koliko je firmi kažnjeno po ovoj odredbi, iz inspekcije odgovaraju da “u svakom slučaju prigovorom iz knjige žalbi inicira se proces inspekcijskog nadzora, tokom kojeg se i utvrđuje njegova opravdanost, što je na području Kantona Sarajevo sporadično i u  ukupnoj statistici izrečenih prekršaja čini neznatan postotak”.

– Od uočenih nedostataka kod vođenja knjige žalbi izdvajamo da gosti nerijetko u iste upisuju pohvale i pozitivne utiske, što je neprimjereno. Članom 58. citiranog propisa određeno je da u slučajevima kada se inspekcijskim nadzorom utvrdi da ugostitelj ne postupa u skladu sa članom 11. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, inspektor donosi rješenje kojim će naložiti otklanjanje utvrđenih nepravilnosti u roku od 15 dana. Ukoliko u ostavljenom roku ugostitelj ne otkloni utvrđene nepravilnosti inspektor će djelovati izdavanjem prekršajnog naloga, ili podnošenjem zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka. Za kršenje ove zakonske odredbe predviđene su novčane kazne u isnosu od 500 do 5.000 KM za pravna, od 200 do 2.000 KM za odgovorna lica, te od 150 do 1.500 za fizička lica – poručili su iz inspekcije čijim radom ugostitelji ipak nisu zadovoljni.

Nelogične kazne

Predsjednik Udruženja ugostitelja Kantona Sarajevo Sulejman Kapić Leo u izjavi za Faktor ističe da “što se tiče inspekcija, mi imamo negativna iskustva. Oni idu u kontrole samo kad treba da pune budžet i kažnjavaju”.

– Znam da Knjiga žalbi mora biti na istaknutom mjestu. Nisam znao da ne smiju ići pohvale, ali šta to sad smeta, gost ima pravo da pohvali ili kritikuje, i ne vidim šta je tu loše te zašto bi neko zbog toga kažnjavao. S druge strane, šta im znači istaknuto mjesto. Mogu je staviti i u WC i tamo će je puno ljudi vidjeti – ističe on.

Pojašnjava i slučaj koji je imao kada mu je inspekcija napisala kaznu jer navodno Knjiga žalbi koju je on imao nije bila od odgovarajućeg izdavača, mada je izgledom i sadržajem bila identična onoj koju je inspekcija smatrala pravilnom. Kažnjen je, a čitav slučaj je završio na sudu.

– Onda sam s tim išao na sud i sudija se smijao jer su Knjige žalbi od ova dva izdavača gotovo identične, i naravno sudija me oslobodio. Osporio sam njihov prekršajni nalog. Indikativno je i da postoji taj izrazito veliki raspon kazni, pa je onda do inspekcije koliko će odrediti kaznu, može kazniti i vlasnika i firmu u iznosu koji inspektor odredi. Pozivam ih da nas ugostitelje prestanu gledati kao neke lopove koji hoće samo da varaju, mi hoćemo da radimo i da budemo tretirani kao sve druge firme – poručio je Kapić inspektorima.

Izvor: Faktor

Možda će Vas zanimati i: