Ljudi lažu, podaci ne. Ova rečenica na najbolji način oslikava nedavnu informaciju Agencije za statistiku BiH, da u ukupnom broju turističkih noćenja u Bosni i Hercegovini, TK kao najmnogoljudniji kanton, učestvuje sa svega 4,31%.
Da, dobro ste pročitali, ukupno 4,31% od svih noćenja u našoj zemlji. Pritom, u okviru tih bijednih 4,31%, broj 1 među gradovima/opštinama Tuzlanskog kantona nije grad Tuzla, već opština Gradačac.
Istini je teško pogledati u oči pa će tako mnogi komentarisati i navesti da se u “turističkoj” Tuzli noćenja ne prijavljuju. Pod pretpostavkom da ovaj argument vrijedi onda se postavljaju tri veoma logična pitanja:
- Da li to znači da se noćenja samo ne prijavljuju u Tuzli, dok u ostatku BiH žive građani koji ipak prate zakon i prijavljuju noćenja?
- Ako noćenja nisu dokaz uspješnosti turizma, šta onda jeste?
- Možda naši turisti ne koriste noćenja, ali da li to onda znači da je Tuzla “grad za jedan dan”?
Veoma je razumljivo da je turizam zadovodljiv i da se sve može prodati pod parolom “turistički”, međutim ako želimo razgovarati o ozbiljnom turizmu tj. turizmu kao grani privrede, onda moramo biti iskreni i potvrditi date podatke, te zaključiti da Tuzla ipak nije turistički grad i da je u zadnjih 16 godina potrošila novac građana na nešto što nije relevantno u kontekstu našeg razvoja.
Naime, zapitajte se samo kada ste zadnji put u Tuzli vidjeli i čuli nekog turistu koji priča engleski, druge je boje kože od vaše, ili je tu na period duži od dva dana? Da li je u Tuzli došao ijedan famozni Arap i potrošio makar 10 KM na obrok? Sarajlije se možda žale na njih, ali zato uživaju 250 KM višu platu od nas.
Dalje, da li ste primjetili da se u proteklih 16 godina u Tuzli otvorilo tek par motelskih i hotelskih smještaja, koji se uglavnom koriste za lokalna noćenja, švaleranciju i slično. Ako ne vjerujete svojim očima, ali i navedenim podacima, onda otiđite na Booking.com i upišite Tuzla (ali ne ona turska) i komparirajte našu “turističku ponudu” sa drugim gradovima u BiH.
Možda je vrijeme da se prestanemo zavaravati i trošiti naše pare na suludu ideju o Tuzli kao turističkom centru.