BiznisTehnologija

Pokušajte da primjenite ovih 5 UX principa u izgradnji sjajnih web sajtova




Naše iskustvo na internetu često nije najbolje, a sve je to zbog lošeg dizajna. Vaša dužnost kao web dizajnera jeste da kreirate dizajn sa dobrim korisničkim iskustvom. Postoje prakse i trikovi koji će vam pomoći u kreiranju odličnog korisničkog iskustva.

Predstavljamo vam nekoliko savjeta Bena Pajnsa, direktora marketinga u kompaniji „Elementor“, koja se bavi izgradnjom web sajtova.

Možda će Vas zanimati i:
  1. Dizajn treba da se koncentriše na korisničko iskustvo

Učiniti iskustvo korišćenja web sajta nezaboravnim i sjajnim važnije je od onoga što kaže web sajt.

Korisnici često zaboravljaju podatke i istaknute tačke sadržaja, ali će se sjetiti kako su se osjećali  dok su koristili vaš web sajt. Ovaj mehanizam funkcioniše u reklamama, pa zašto ga ne primjeniti na web sadržaj? Grafika, izgled, tekst i interaktivni elementi funkcionišu u sinergiji kako bi korisnicima pružili iskustvo. Oni nisu tu samo da im predstave informacije.

Od suštinskog je značaja da se vaše internet-stranice izdvoje od ogromne količine internet-sajtova i informacija na internetu. Kako da to postignete? Uspješne web stranice danas sadrže više vizuelnih i interaktivnih elemenata kako bi dobijale emotivnije odgovore, koji će im pomoći da se istaknu u visoko konkurentnom svijetu.

  1. Web sajtovi se ne čitaju već skeniraju

Neophodno je da vaš web sajt bude pregledan, jer ljudi ne čitaju sadržaje web stranica, već ih skeniraju pogledom. Info-grafika i vizuelizacija informacija odlični su načini za svakoga ko pokušava da prenese uputstva ili podatke.

„Ako vaša stranica može da se skenira pogledom, više će se dopasti vašoj publici“, ističe Pajns. „Većina posjetilaca će prvo skenirati sadržaj tražeći nešto što ih interesuje, a tek onda kada požele da saznaju više, oni će se prebaciti na čitanje.“

  1. Korisnici žele jasnost i jednostavnost

U polovini sekunde korisnici procijenjuju dizajn web stranice, pa i vi morate da odlučite šta biste želeli da urade i da učinite to očiglednim. Zato nemojte otežavati pronalaženje tastera za pozive na akciju.

Vizuelno fokusirajte pažnju na glavni taster naspram gomile dugmadi i tastera na početnoj stranici. Stalno preispitujte šta vaša aplikacija ili sajt može da uradi da bi se olakšalo korišćenje.

Dio procesa i vještine dizajna jeste u tome da sajt učinite korisnim za većinu korisnika i omogućite da se dodatne skrivene funkcionalnosti postepeno otkrivaju, po potrebi, a ne da ih prikazujete sve odjednom. Jasan i dosljedan dizajn je jednostavniji za korisnike. Kad je dizajn sajta osmišljen i sproveden na taj način, oni će znati šta da očekuju kada vide određene boje, ponašanja i estetiku, što smanjuje potrebu da se bave razumjevanjem interfejsa.

Kada se korisnici upoznaju sa takvim aspektima dizajna, to čini sajt lakšim za korišćenje.

  1. Zajednički dizajnirani elementi protiv kreativnosti

Kada su elementi dizajna uobičajeni, prepoznatljivi (posjettioci su ih sretali na drugim internet-sajtovima), nemojte na silu pokušavati da smislite nešto novo i da budete kreativni.

Korisnici ne bi trebalo da smatraju da je suviše teško da otkriju vaš UI interfejs. Trebalo bi da imate prepoznatljiv interfejs u ​​kojem se standardni objekti kao što su linkovi ističu kao linkovi, a pristup za logovanje treba da se nalazi u gornjem desnom uglu.

Nema potrebe da premještate takve standardizovane komponente. Kreativnost sa standardizovanim obrascima može učiniti vaš interfejs teškim za rad i otežati upotrebljivost. Iako mislite da je netradicionalno nešto što će vas učiniti uspješnim dizajnerom, ovakvo opredjeljenje može otežati korisnicima kretanje po vašem sajtu.

Kreativnost i upotrebljivost treba da budu u ravnoteži. URL-ovi, tasteri i postavljanje navigacije moraju da budu usmjereni na upotrebljivost prije nego na savršenstvo dizajna. Najbolje je da se prvo fokusirate na njihov raspored, ne razmišljajući pritom o dizajnu, a da tek zatim dodate kreativne elemente.

  1. Upoznajte publiku

Morate imati dobru predstavu o tome ko je publika za koju radite određeni web sajt ili aplikaciju prije nego što počnete da ih kreirate.

Kako je najbolje dizajnirati interfejs? To je nešto što počinje sa vašom publikom. Kada imate jasnu predstavu o tome ko je publika za vašu web stranicu ili aplikaciju, tada možete saznati i njihove potrebe i želje i napraviti savršen dizajn koji će ispuniti njihove želje. Web stranice konkurenata vam mogu dati neke ideje.

Zabilježite boje, izgled, stil i funkcije koje koriste konkurenti. Kada pronađete stilove i vidove dizajna kojima je vaša publika već zadovoljna, oni se mogu prenijeti i na vašu web stranicu, sa vašim izborom rasporeda i dizajna. Vaše ideje i kreativnost će učiniti da se vaš sajt razlikuje od konkurencije, iako koristite slične funkcije.

Kada ste identifikovali svoju publiku, ne zaboravite da uključite njihove povratne informacije u svoj dizajn. Povratne informacije koje vam daju krajnji korisnici uvijek su od velike vrijednosti, nemojte ih zanemariti.

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju, da biste bili spremni za posao, obuka bi trebalo da traje najmanje 12 mjeseci, jer mora biti zasnovana na izvođenju realnih projekata pod vodstvom mentora. Više o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovom obrazovnom programu.

 

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button