Maraja Idrisi (Mariah Idrissi) je prvi model ikada sa hidžabom u jednoj internacionalnoj kampanji.
Zapravo, ova 25-ogodišnjakinja iz Londona nikada nije ni planirala da bude model, ali kada je dobila ponudu da bude dio jedne H&M-ove kampanje, ušla je bez razmišljanja u tu priču.
Sve je išlo svojim tokom na snimanju, “ali im je ipak trebala pomoć – jer niko nije znao da zamota hidžab”.
“Marame koje su mi dali su bile poprilično malene, te smo morali na licu mjesta da zašijemo dvije marame zajedno”, prisjeća se ona u razgovoru za Voices of Color.
Kako je njen cilj u karijeri bio i ostao film, ova joj epizoda ispred kamere nije teško pala, ali je mislila da će više poslužiti kao statista nego kao vodeća zvijezda u kampanji. I ne samo ovoj kampanji.
“Mislila sam da me niko neće ni zapaziti u tom klipu od dvije sekunde”, našalila se ona u razgovoru za Emirates Women.
Generalno, kampanja joj se svidjela, imala je pritom i divnu ideju recikliranja odjeće, pored promocije hidžaba i takozvane “skromne mode”. Treba napomenuti da je to bilo prije nekoliko godina, dok danas sve više i više brendova pristupa istim, odnosno sličnim kampanjama, a hidžab je u međuvremenu osvojio slobodu i u sportu.
Tako je Halima Aden nedavno postala prvi model koji se pojavljuje u godišnjem izdanju Sports Illustrated Swimsuit Issuea u burkiniju. Halima je, prije dvije godine, ušla u istoriju kao prva takmičarka na izboru za Miss Minnesote koja se pojavila u hidžabu i burkiniju, a prva je nosila hidžab i na modnoj pisti. Sada, ova Amerikanka somalijskog porijekla ponovno pomiče granice.
“Nemojte se mijenjati … Promijenite pravila ‘igre’! Sve je moguće! Pojaviti se u Sports Illustratedu mnogo je veće od mene. Ovo šalje poruku mojoj zajednici i svijetu da žene iz različitih okolina, različitog izgleda i odgoja mogu stajati zajedno i biti slavljene”, napisala je Halima na Instagramu objavivši fotografiju iz SI.
Ipak, prva kampanja te vrste je bila upravo ona u kojoj se pojavila Maraja Idrisi. Do tada je, doduše, već postojao jedan prostor u modnoj industriji koji se ticao upravo pomenute “skromne mode”, ali, iako je viđen kao kulturološki momenat, od tada pa nadalje poprima znatno veće razmjere. U međuvremenu je Amena Kan (Khan) postala prvi model koji je nosio hidžab u kampanji za kosu za veliki svjetski brend (L’Oréal Paris Elvive kampanja za kosu).
Inače, “skromna moda” je sve popularnija i popularnija. Naime, ukoliko u svom pretraživaču ukucate taj termin, kao rezultat ćete dobiti oko 149 miliona opcija. Uz to, pomenuta moda navodno vrijedi bilione i cijena joj uporno raste. Od YouTube videa do kolekcija ulične mode, ali i onih dizajnerskih, “skromna moda” je svuda oko nas.
O ČEMU SE TU TAČNO RADI?
Ovo je sve što treba da znate o tome.
Termin “skromna moda” može da se protumači na više načina. Ipak, obično podrazumijeva odjeću koja više prikriva nego otkriva. Može da podrazumijeva nošenje hidžaba i burki, ali i pantalona, jakni, haljina ne tako raskošnog kroja… Dok odluka da se biraju komadi ove vrste može biti povazana sa vjerskim uvjerenjima, može da ima i veze sa željom da se nosi jednostavnija forma.
A kako je tačno postalo popularno skromnije se oblačiti? Ova moda je, naime, nastala kroz potrebu (i to ne samo religioznih žena) za većim izborom modnih komada. Veliki broj dizajnera je odlučio da popuni prazninu koja je, po njihovom mišljenju, nastala na tržištu. Instagram je “preplavljen skromnim modnim influenserima”, kao što su, recimo, Maria Alia i Habiba da Silva, ali i Dian Pelagini.
“Danas se individulanost slavi, te su društevene mreže glavna platforma za njeno iskazivanje”, rekla je Altaf Alim, jedna od osnivačica Aab, “skromnog” modnog brenda, za Independent.
ZAŠTO SE PRIČA O TOME?
Industrija čija popularnost raste, te usput poništava sve streotipe, evidentno ima i finansijsku opravdanost. Sve više mainstream modnih brendova odgovaraju na zahtijeve kupaca, a koji se upravo tiču skromnijih modnih linija, ali jednako tako nastoje i da komadi budu inkluzivni.
Godinu 2014. je DKNY označila kolekcijom komada koji su upravo bili prikladni za “skromnije kupce”, dok je već naredne godine H&M predstavio svoj model hidžaba. E to je ona priča u koju, kao prvi model sa hidžabom, ulazi Maraja Idrizi.
“Kampanja je ‘eksplodirala’ preko noći. Kada sam se sutradan probudila, shvatila sam da sam na svim naslovnicama kao prvi model sa hidžabom… Postala sam ne samo lice, već i glas ‘skromne mode’. Znala sam da to nosi određenu odgovornost”, prisjeća se Maraja, koja je potom postala i lice i glas dobrotvore organizacije “Islamic Relief”, a za sve to kaže da je mnogo više od “samo mode”.
Narednih je godina dokazano i pokazano, u više navrata, da hidžab itekako može biti stilizovan. Prije dvije godine ovaj pravac dobija i svoju sedmicu mode. U Londonu je, naime, osnovan festival posvećen upravo skormnosti u modi, a predstavljen puten raznovrsnih brendova.
Tako je Maraja postala lice, ali i glas “skromne mode”, i to preko noći.
Model.
Muslimanka.
Revolucionarka.
Maraja.