Koliko puta vam se u prodavnici desilo da kupite mnogo više nego što ste planirali i samim tim potrošite i više novca?
Da li vam se desilo da kupite komad garderobe koji vam u butiku stoji kao saliven, a kada dođete kući, ispostavi se da vam uopšte ne stoji?
Kladimo se da je odgovor na oba pitanja potvrdan. Većina nas nije svesna kakvim se sve trikovima trgovci služe kako bi nas natjerali da kupimo više i ostavimo im više novca.
Predstavljamo vam 10 najvećih zamki u koje kupci upadaju.
KASE
Više od 60 % kupaca vraća nepotrebne stvari kada se nalazi na kasi. Kako bi spriječili kupce da ovo rade, kase su napravljene tako da nepotrebne namirnice ne možete ostaviti nigdje drugdje, već ih morate ostaviti u svojoj korpi.
ODMOR BEZ ODMORA
Mjesta gdje možete da pojedete nešto tokom kupovine i malo se odmorite namjerno su napravljena tako da ne možete da na njima provedete mnogo vremena. Neudobne stolice, malo mjesta između stolova i ogromna buka služe tome da vas natjeraju da što pre pojedete svoju hranu i napustite objekat. Ovo omogućava stalni protok mušterija u tržim centrima.
NEMA NI PROZORA, NI SATA
Poznato je da u kockarnicama nema prozora ni sata kako bi ljudi izgubilo osjećaj za stvarnost i vreme i proveli što više vremena na tom mjestu, a svi znamo da je vrijeme novac. Istim trikom služe se i u tržnim centrima.
Dok su hodnici u tržnim centrima jarko osvjetljeni i bučni, same prodavnice su sušta suprotnost tome. Svjetlo je manje jako, a muzika je mirna i tiša . Sve ovo stvara prijatnu atmosferu koja vas tjera da provedete više vremena unutra.
PAMETNE KABINE ZA PROBU
Ogledala i osvjetljenje u kabinama za probu napravljena su tako da izgledate mršavije, više i mnogo ljepšeg tena. Neke prodavnice veša npr. dodaju ružičasti pigment u ogledala kako bi vaša koža izgledala preplanulo. Ovaj trik im itekako uspjeva, jer što bolje sebi izgledamo u nekoj odjeći, veća je šansa da ćemo je kupiti.
ZAMJENA MJESTA NAMIRNICAMA
Ako već neko vrijeme kupujete stvari u istom marketu, znate gdje se šta tačno nalazi i idete pravo tamo, bez razgledanja. Kada robi zamjene mjesta, moraćete da tragate za onim što vam je potrebno, a velike su šanse da usput kupite i stvari koje vam zapravo nisu potrebne.
PAMETNO OSVJETLJENJE
Svako zna kakva je boja zrelih banana ili paradajza, ali trgovci se služe trikom koji im omogućava da vam prodaju i voće koje nije savršeno zrelo ili je pak prezrelo. Sve nepravilnosti u boji plodova rješavaju osvejtljenjem koje ispravlja boju i čini da izgledaju mnogo bolje.
LAŽNA POTRAŽNJA
Ako uzmemo sokove kao primjer, možda ste primjetili prazan prostor između pakovanja. Zbog toga kupci pomisle kako je taj proizvod tražen i prodaje s dobro jer je kvalitetan. Nažalost, ovo je uglavnom samo trik kojim se služe marketi kako bi stvorili iluziju visoke potražnje proizvoda.
MANIPULACIJA ZASNOVANA NA MANJKU SAMOPOUZDANJA
Ogledala van kabina imaju takođe vrlo važnu ulogu. Ako se nekome ne dopada kako izgleda, to što na sve strane vidi svoj odraz će ga samo podsjećati na činjenicu da nije zadovoljan svojim izgledom. Ovaj surovi trik će vas bukvalno natjerati da kupite nešto kako biste popravili sliku o sebi.
ULOGA KONTRASTA
Dva proizvoda gotovo iddentičnih karakteristika nalaze na istoj polici, ali jedan se prodaje po cijeni od 99, drugi po cijeni od 79 eura. Jeftiniji se odlično prodaje, dok je potražnja za skupljim slaba. Zbog čega se ovo dešava? Zato što proizvode ne cijenimo prema stvarnim karakteristikama, već samo gledamo jesmo li napravili dobru pogodbu tom kupovinom.