Kultura

Najutjecajniji filmovi protekle decenije




New York Times je pozvao svoje filmske kritičare da odaberu filmove za koje misle da su imali najviše uticaja na produkciju sedme umjetnosti u drugoj deceniji 20. stoljeća.

Ni najpopularniji filmovi pa ni filmovi koji su vam se najviše svidjeli nisu bili oni koji su najviše uticali na ocjene “New York Timesa”.

Uticajni njujorški dnevnik je pozvao svoje filmske kritičare da odaberu filmove za koje misle da su imali najviše uticaja na produkciju sedme umetnosti u drugoj deceniji 20 . veka.

Redoslijed ne znači da su filmovi koje su navodili imali tim redom najviše uticaja već da je za njih glasalo najviše učesnika u anketi.

“Američki snajperista” koji je 2014. snimio Clint Eastwood o životu i smrti snajperiste Chris Kylea, vojnika SEAL-a, imao je premijeru krajem decembra ali je cijelu sljedeću godinu važio za film “koji se mora vidjeti” i na kraju se ispostavilo i da je bio najgledaniji film te godine.

Inače, to je bio jedini američki film te godine koji nije bio nastavak nekog serijala, niti je bio iz produkcije Disneya. Film je polarizovao publiku.

Dok su se jedni bunili što film podržava stav da svi mogu imati oružje, drugi su protestovali što se u filmu “reklamira” oružje.

Serijali su postali jedan od stalnih proizvoda Hollywooda, a nisu rijetki ni filmovi o super herojima, ali “Osvetnici” su maksimalno iskoristili popularnost Chrisa Hemswortha koji je igrao i Thora i Kapetana Ameriku u istom filmu. Inače, to je 2012. godine pokazalo da se mogu okupiti svi super heroji i da će publika nagrnuti da ih sve pogleda i nije im smetalo što Chris Hemsworth igra čak dva super heroja.

“Crna riba”, snimljena 2013. godine, dokumentarni je film kome je bio cilj da publiku podsjeti na ugroženost orka kitove. To je bi tako upečatljiv film da je promjenio odnos javnosti prema ovoj vrsti kitova. Film je izazavao tako burnu polemiku da su poslanici morali da predlože i usvoje zakon koji će štiti džinove orke.

“Djeveruše”, snimljen 2011, uspio je da pokaže da nisu nevjeste  i djeveruše uvijek anđeoski lijepe, dotjerane i da im uopšte nije potreban toalet dok svečano i dostojanstveno hodaju ka oltaru. Režiser Paul Feig se usudio da pokaže mladenku koja je “isprljala” vjenčanicu tako što je izvršila veliku nuždu na sredini ceste, a priče o vjenčanici su do tada bile tabu teme.

Glumica Melissa McCarthy je tako dobro odigrala ulogu djeveruše i pri tome zasmejala publiku da je postala nova zvezda filmskog neba.

“Frozen”. snimljen 2013. godine, je prvi animirani mjuzikl i pokazao se dobrim s obzirom da soundtrack filma je uspio da zamjeni glumce. Kada je glavna junakinja otpjevala “Let it go” (Pusti da ide) film je postao neočekivani hit.

Film “Napolje” (“Get out”) Jordana Peelsa snimljen za “umjetnička” kina, ispao je prava “mućkalica” od žanrova i neobični horor film koji je postao rado gledan i kod publike koja inače ne posjećuje “umjetnička” kina.

Kada je publika pomislila da se završila serija “Igre gladi”, ispostavilo se 2013. da još može da se snimi jedan film tog serijala i da će publika pohrliti da ga gleda.

Jennifer Lawrence se već dokazala da je s prethodnim filmovima serijala “Igre gladi” odlična glumica, a sa ovom novom ulogom samo je to potvrdila i stekla nove fanove.

“Mjesečina” je osvojio 3 Oscara, i niskobudžetni je film snimljen pod jakim uticajem europskih i azijskih umjetničkih filmova.

To je prvi film za koji je jedan Afroamerikanac dobio Oskara za režiju. To je bio znak da se unutar američke Filmske akademije nešto mijenja i da žele da pokažu da nisu više rasisti.

Film “Okja”(2017) snimio je Bong Joon Ho za kompaniju “Netflix”. Publici se izuzetno svidjela priča o djevojčici i njenoj genetski modifikovanoj svinji. Ovaj film je još više izbrisao razliku između velikog i malog ekrana, fenomen koji sve više osvaja Ameriku.

“Star Wars: the Force Awakens” snimljen 2015. godine i kritičari očekuju da će snažno uticati na Disneyovu produkciju narednih godina. Ovoga puta producenti su se pobrinuli da žene i Afroamerikanci dobiju više mjesta na filmu.

“Ubice”, koji je prikazan 2015 godine, snimio je kineski režiser Hou Sjao Sijen kome je ovo deveti film sa ženom-ratnicom, ovog puta iz kineske istorije.

Vizuelna ljepota filma je nevjerovatna. Ovo je, tvrde stručnjaci, testament vizuelnosti filma koji je u stanju da bez puno riječi dočara sve vrste emocija i raspoloženja. Ovaj film je i dokaz da klasična filmska traka još uvek nadmašuje digitalno snimanje.

“Boyhood” je film iz 2014. godine za koji je Richard Linklater okupio nekoliko vrhunskih glumaca i natursčika da bi snimio film o porodici koja se raspada, i taj proces traje godinama. On tako prati dječaka desetak godina a rezultat je intimna priča o rastu glavnog junaka koga igra Elar Koltrejn, čije ime treba zapamtiti, jer tokom 165 dirljivih minuta Linklejter daje autentičnu sliku filmske verzije odrastanja.

“Likovi, mjesta” je snimala Agnes Varda kada je imala 90 godina i pred samu smrt su svi sumnjali da nije u stanju da završi ovo djelo. Pokazalo se da je bila duhom potpuno prisebna i da je za oproštaj od života snimila sjajan film. To je dokumentaran film o Francuskoj, ali dok putuje zemljom, istovremeno putuje i kroz vrijeme.

Još jedan sjajan filmski umetnik Amerike, Frederick Wiseman, snimio je film “U Jackson Heightsu” 2015. godine. On je stekao slavu kao autor vrhunskih dokumentaraca kao što je bio ” Eks Libris” o biblioteci New Yorka.

Novi film je posvećen kvartu Queens New Yorku, kao autorova počast tome gradu ali i cijeloj SAD.

Ako niste zaboravili serijal “Mad Max”, 2015. snimljen je novi s novom ekipom glumaca “Ludi Maks i furiozni put” u kome igra oskarovka Charlize Theron, a partner joj je Tom Hardi. Film je kao i prethodni distopija, ali sada ima i nešto malo nade.

Ovoga puta, među odabranim filmovima koji će služiti kao potencijalni uzori za nove filmove ima još jedan dokumentarni film “13.”snimljen 2016. godine. To je snažan film Ave DuVernay koji se odnosi na 13. amandman američkog ustava. Autor filma se bavi rasnim pitanjima, pravdom i masovnim guranjem osuđenika u prebukirane zatvore.

“Malo grijeha” je još jedan film iza koga stoji Kinez Đija Žang Ke, koji počinje snimkom prevrnutog kamiona koji je natovaren jabukama. Film je podjeljen na četiri priče koje sve govore o bezobzirnom kapitalizmu na kineski način. Izuzetno mračna i surova slika sveta u kome caruje novac.

 

 

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button