Tehnologija

8 trendova na društvenim mrežama u 2016. godini




Očekuje nas zanimljiva godina na društvenim mrežama. Novi oblici komunikacije, oglašavanja, nova tehnološka rješenja i još puno zanimljivih mogućnosti, čekaju da iskoristimo njihov puni potencijal.

Facebook video

U svojim nastojanjima da YouTube-u preuzme primat u videosadržajima, Facebook će i tokom 2016. godine nastaviti ohrabrivati korisnike da videosadržaj objavljuju direktno na toj društvenoj mreži. To znači još više mogućnosti u kreiranju content marketinških strategija za Facebook, ali i YouTube, odnosno različite pristupe u predstavljanju videa putem te dvije platforme.

Distribucija sadržaja

U 2016. godini do izražaja će doći i neke nove mogućnosti distribucije sadržaja na društvenim mrežama, kao što je na primjer Facebook Instant Articles. Za korisnike to znači da će im pristup sadržaju biti još brži, a za brandove i medije da će se morati još više potruditi, kako bi korisnicima pružili kvalitetan sadržaj koji će ih zainteresovati i pružiti im određenu korist.

Instant messaging
Instant messaging aplikacije u određenoj su grupi korisnika već popularnije od samih društvenih mreža, a aplikacije za dopisivanje polako ulaze i u poslovnu sferu. Facebook tako već testira “Business for Messenger”, koji kompanijama omogućava ličniju i personalizovaniju komunikaciju s korisnicima njihovih proizvoda i usluga.

Oglašavanje na društvenim mrežama

Za narednu godinu predviđa se rast oglašavanja na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn), posebno video oglašavanja. Biće dostupne nove opcije i novi alati za preciznije oglašavanje, odnosno targetiranje ciljnih grupa korisnika. Uz to, nove tehnologije i oblici objave sadržaja na društvenim mrežama mogli bi smanjiti trošak komunikacije, što bi moglo dovesti do porasta konkurencije, odnosno porasta prisutnosti kompanija na društvenim mrežama. Zbog toga bi mogle porasti i cijene oglašavanja na društvenim mrežama.

Oglašavanje na Instagramu

Od svih društvenih mreža najveći rast oglašavanja predviđa se na Instagramu. Najavljivano tokom cijele 2015. godine, oglašavanje na Instagramu konačno je krajem godine postalo dostupno svima. U 2016. godini doći će do rasta broja korisnika, sve veći broj brandova prepoznaće ovu platformu kao potencijalni kanal obraćanja ciljnoj publici te će slijedom toga doći i do porasta oglašavanja. Upravo zbog lakoće izrade oglasa u poznatom okruženju Facebookovih platformi za izradu oglasa, ali i cijena oglašavanja, u 2016. godini očekujemo pravi procvat oglašavanja na toj društvenoj mreži.

Direktna prodaja

Jedan od važnijih trendova koji se predviđa za 2016. godinu je i porast prodaje direktno putem društvenih mreža, a tu se ponovno najviše ističe Facebook. Sa svim novim mogućnostima u oglašavanju putem Facebooka, za očekivati je i porast oglasa kreiranih s namerom direktne prodaje proizvoda i usluga. Na Facebook se do sada primarno gledalo kao na platformu za stvaranje zajednice vernih korisnika, izgradnju brenda te imidža u očima potencijalnih potrošača. No, Facebook danas nudi vrlo širok spektar različitih tipova oglasa sa tačno merljivim ciljevima i targetiranjem prema veoma specifičnim interesima i ponašanju korisnika. Društvene mreže više nisu samo kanali za jačanje svesti o brendu ili generisanje prometa na stranicu, nego i kanali prodaje, a time jača i fokus na ROI. Samim tim, integracija e-commerce mogućnosti u društvene mreže, aplikacije i oglase postaju uobičajena pojava – “buy” gumb u 2016. godini biće “must have” na društvenim mrežama.

Real Time komunikacija

Sve će više na važnosti dobijati i social media live streaming, odnosno real time komunikacija. Možemo očekivati kako će se u 2016. godini korisnici na društvenim mrežama mnogo više angažovati u plasiranju sadržaja u stvarnom vremenu, naravno, kad je riječ o sadržaju i informacijama koji su relevantni za njih. To ujedno znači da će kompanije morati uložiti više napora u kreiranje sadržaja i događanja koji će zainteresovati korisnike i privući i zadržati njihovu pažnju.

Demografija

Promjena demografske strukture korisnika svake od društvenih mreža imaće znatnijeg uticaja na društvenim mrežama. Taj trend zahtijevaće od kompanija prilagođene načine komunikacije, vrste sadržaja i informacija koje će se objavljivati na društvenim mrežama. Drugim riječima, iste strategije ne mogu primijeniti za Snapchat, na kojemu se nalazi pretežno mlađa publika, ili Facebook koji je već odavno obuhvatio sve demografske strukture.

Izvor: Jasno&Glasno

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button