Vozači kamiona s područja BiH odlučili su se udružiti kako bi konačno stali u kraj mnogobrojnim problemima s kojima se svakodnevno suočavaju u svom radu, a zbog kojih je vozača sve manje jer odlaze. Ističu kako nemaju podršku institucija, a da je situacija u sektoru u kojem radi 15.000 ljudi alarmantna.
“Gledao sam kako jedan carinik istjeruje vozača iz carinske uprave kao psa. To su ljudi odvojeni od realnosti i imaju tolike probleme zbog čega bježe iz države, pogotovo sada kad im se stvorila prilika da mogu otići za mjesec-dva i početi raditi. Stanje je dramatično. Nemamo podršku institucija i nismo partneri ni u čemu. Za njih smo krava muzilica ili ovce za šišanje i ništa više“, kazao nam je Bećović za Klix.ba.
Dodao je kako u stranim državama plaćaju kazne jer nemaju dovoljno dozvola, maltretiraju ih na carinama i drže po pet dana da bi ocarinili jedan kamion. Smatra kako samo udruženi mogu nešto promijeniti.
“Nadam se da će prevoznici iz cijele BiH to prepoznati i udružiti se jer svi imamo iste brige bez obzira gdje živimo. Kada odemo na granicu cariniku moramo dati 10-20 eura za svaki kamion koji uđe u državu kako bi nam produžili rok prijave da bi vozač koji je naprimjer iz Tuzle mogao provesti vikend kući, a da ne ide u Sarajevo na carinu jer mu je neko to tako odredio ili mu naplate prekršajni nalog zato što se nije javio u subotu, već u ponedjeljak, iako ima uredne dokumente da je bio na servisu. To je totalna samovolja”, kazao je.
Bećović kao i njegove ostale kolege s kojima smo ranije razgovarali požalio se na odnos Uprave za indirektno oporezivanje u čijoj nadležnosti su carinski terminali. Kazao je kako su uvjeti nikakvi.
“Vozač dođe sa ture na kojoj bio 10-15 dana i nema gdje da opere ruke, a kamoli da se istušira na jednom carinskom terminalu gdje mora platiti 50 KM samo da bi ušao. Nema osnovnih stvari. Uzimaju nam dušu, pare i bukvalno tjeraju ljude iz države. Vozač provede po pet dana u kamionu na terminalu. Tu spava, jede, vrši nuždu samo zato što neko ima svoja tumačenja zakona”, rekao je Bećović.
“Hrvatska je u EU i oni nas ekonomski poražavaju u svakom smislu. Njihovi kamioni rade kod nas šta hoće, mi kod njih ne možemo. Uzimaju nam hljeb iz usta. Dođe njihov kamion, nema dozvolu i ništa. Da 50 eura carine i prolazi, a naš kamion kada ode u Zagreb, ako nema dozvolu za treću zemlju plati kazne od hiljadu i nešto eura. U situaciji smo koja nije nimalo ohrabrujuća“, smatra on.
Prevoznici ističu kako sama činjenica da Zakon o međunarodnom cestovnom prevozu koji je donesen 2001. godine do danas nije pretrpio nikakve izmjene i pored ogromnih promjena u ovoj oblasti, dovoljno govori o interesu nadležnih institucija za rješavanje nagomilanih problema (podjela i korištenje CEMT dozvola, slobodan tranzit kroz zemlje EU, prevoz stranih prevoznika za treće zemlje bez dozvola i dr.). S druge strane Zakon o carinskom postupku ostavio je mogućnost dvosmislenog tumačenja mnogih odredbi, što u primjeni dovodi do samovolje carinskih radnika koji svojim djelovanjem nanose nesagledivu štetu cjelokupnoj poslovnoj zajednici u našoj državi (zbirne robe, izvozna carinjenja, carinjenje na istom mjestu, kućno carinjenje, pretovari, skladištenja, troškovi i dr.).
“Smatramo da je krajnje vrijeme da sami počnemo krojiti svoju sudbinu u okviru ovog udruženja, kako bi sa nadležnim institucijama konačno pronašli sistemska rješenja za stvaranje ambijenta u kojem bi se mogli nositi sa ogromnom i uređenom konkurencijom prevoznika iz okruženja”, poručili su prevoznici.
Osnivačka skupština bit će održana 1. septembra u Hotelu Zenica u Zenici s početkom u 10 sati.