Deutsche Bahn, Njemačka željezica, iskoristila je bajkovite njemačke lokacije koje su izuzetno lične na poznate svjetske turističke destinacije kako bi podstakla Njemce da odmore provedu u otadžbini i tako povećala zaradu za 24%.
Prema njihovim statistikama, 72% Njemaca svake godine za odmor odlazi u inostranstvo. Kompanija ih je željela ubijediti da bi domaći odmor bio jednako zanimljiv kao i putovanje vani, a još bi im i njihov bankovni račun bio zahvalan.
U saradnji sa marketinškom agencijom Ogilvy Germany i portalom za fotogradije Getty Images, Njemačka željeznica je koristila algoritme za pronalaske sličnosti kako bi identifikovala njemačke lokalitete koji nalikuju kultnim međunarodnim destinacijama.
Korištenjem Facebook podataka, targetirali su osobe koje vole da putuju a koji su zainteresovani za određene destinacije na Instagramu i Facebooku. Konačno, putem tehnologije za određivanje geografske lokacije i Google potrage ciljana publika je dobila video oglase sa poređenjem dvije predivne lokacije (jedna u Njemačkoj, a druga u inostranstvu) te detaljnim opisom cijena putovanja od njima najbližeg aerodroma do date strane zemlje. Video kampanja je uporedila hiljade evra neophodne za putovanje do Venecije, Vankuvera ili Tokija sa samo 19 ili 21 evra za vožnju vozom do njemačke lokacije koja izgleda isto.
U toku prvih 13 dana kampanje kreirano je 750 pojedinačnih oglasa.
Rezultati: Prema video kampanji, Nema potrebe za letom – Kroz cijeli svijet po Njemačkoj – stopa konverzije je bila 6.61% a izazvala je povećanje prihoda brendu od 24%.
INSTAGRAMABILNI ODMORI
Instagram i Fejzbuk mogu mnogo da utiču na odluke mladih, naročito kad je riječ o izboru destinacije za odmor.
Izvještaj iz 2018. godine o uticaju društvenih mreža na turizam koje je sprovela Londonska kompanija za razmjenu valuta WeSwap pokazao je da 37% ljudi starosti 18-34 godine odluku o tome gdje će na odmor donese pod uticajem društvenih mreža. One su izvor inspiracije za putnike, ali i mogućnost da prepunite svoj profil zanimljivim sadržajem, što takođe utiče na sam izbor.
Ono na šta je Njemačka željeznica ovdje igra je da su iskustva uživo i društveni mediji neraskidivo povezani, te da šta se dešava u jedom utiče na drugo.
ODNOS CIJENA
Takođe, ono što je Njemačka željeznica ovdje uradila tako dobro nije samo to što su domaće lokacije predstavili kao atraktivan materijal za društvene mreže, već i to što su pokazali koliko su jeftiniji od destinacija do kojih je potrebno letiti.
Postavili su standardne cijene željeznice pored sve viših troškova leta za inostranstvo i odjednom se 19 evra za uživanje u domaćem odmoru čini uzbudljivo i privlačno.
Omogućava ljudima da uživaju u zabavnom i vizuelno predivom odmoru na kome će im prijatelji zavidjeti, a istovremeno mogu i da uštede nešto za crne dane.
Izvor: Saša Leper / Lola magazin