U fokusu
U fokusu

Ena Berbić: Kada me je zvao da dođem, CEO kompanije mi je rekao: “Dajem ti priliku da u iduće dvije godine postaneš prva žena u blockchain gaming marketingu na svijetu!”










Ena ima svega 24 godine, a već je u Parizu radila marketing za neke od najvećih modnih brendova, bila Project Marketing Manager na igrici Othercide koja je bila najprodavanija u svijetu.

Upravo je preuzela odgovornost šefice Odjela za igrice u prvoj agenciji na svijetu u blockchain/crypto marketingu

Možda će Vas zanimati i:

Intervju sa Enom Berbić za Media marketing radio je Ekrem Dupanović.

Enu Berbić sam upoznao septembra prošle godine na Weekend Media Festivalu u Rovinju. Sjedila je u kafiću sa mojim velikim prijateljima, ocem Zlatkom Berbićem i njegovom sadašnjom suprugom Edinom Selesković, najpoznatijom bosanskohercegovačkom savremenom umjetnicom, kada su Zlatko i Edina pozvali Filipa (mog sina) i mene da im se pridružimo.

Sjedili smo duže od tri sata. Edina je pokrenula priču o njenom novom projektu Planet Sarajevo koji bi trebao ispričati sve o Sarajevu kakvo je nekad bilo i koje se nikada više neće ponoviti. Prije svega o ljudima i događajima koji su činili duh Sarajeva. Kako sam ja svjedok tog vrenena, Edina je imala sijaset pitanja na koja sam sa zadovoljstvom odgovarao vraćajući se  i 50 godina unazad.  Ena i Filip su s pažnjom slušali naš razgovor ubacujući povremeno neki komentar ili pitanje.

Razgovarajući sa Enom saznao sam da radi u Parizu gdje vodi marketing za najpopularniju igricu na svijetu. Bio sam iznenađen. Na tako visokoj poziciji i to u Parizu, a ima samo 24 godine. Odmah sam se dogovorio da uradimo intervju za portal.

Realizacija tog dogovora je neplanirano morala sačekati pošto sam odmah po povratku u Sarajevo zakazao kod dr. Nemeca u Opatiji operaciju (zamjenu) lijevog koljena koje me je mučilo nekoliko godina. Tako je intervju odgođen dok se bar malo ne oporavim od vrlo složene operacije. Kad sam početkom decembra Eni poslao mail sa pitanjima, odgovorila mi je da od 1. januara počinje raditi u novoj agenciji, prvoj marketinškoj agenciji na svijetu u blockchain/crypto marketingu. Pa je i to valjalo sačekati.

I evo je sad pred vama. Savršena priča o uspjehu djevojke koja se prije deset godina iz Tuzle zaputila u svijet na školovanje sa idejom da nađe mjesto u kojem osjeća da mu pripada i posao koji će joj omogućiti da ispolji sav svoj potencijal. Mjesto, kaže, još nije pronašla, ali posao, sva je porilika, jeste.

E.D.: Pripadaš ljudima koji dobijaju svrab od dugog stajanja u mjestu tako da si, nakon nekoliko godina u modnoj industiji i trgovini modom, dobila nagon da nešto promijeniš, da kreneš ka novim izazovima. Iz modne u gaming industiju. Kako je do toga došlo? Šta te je privuklo? Brzi rast gaming industrije, dinamika ili nešto drugo?

Ena Berbić: Za svoj veliki skok iz jedne u drugu industriju koje uopće nisu povezane, zahvalna sam doživotno svojim dvjema mentoricama. Dvije fantastične žene koje vode velike korporacije u Parizu. Nakon nekog vremena u modnoj industriji, koliko god sam bila ubijeđena da sam za nju stvorena, shvatila sam da me ne ispunjava. Obratila sam se svojoj mentorici koja mi je tada rekla da je samo čekala trenutak kada ću priznati da želim novi izazov. Trenutak je došao, a ona me mudro savjetovala da trebam preći u tech industriju u kojoj, nažalost, imamo manjak žena i u kojoj također mogu raditi na kreativnim projektima: poput video igrica. Zahvaljujući kontaktima koje sam ostvarila u Parizu, dobila sam priliku da uđem u fantastičnu priču u kojoj sam, nakon sedam dana sam postala Project Marketing Manager na igrici Othercide koja je tokom 7 dana od objavljivanja bila najprodavanija u svijetu na platformi Steam, kao i Playstationu, Xboxu te Nintendo Switchu. Naravno, kao i svaki put – preko trnja do zvijezda – počela sam od pozicije marketing asistenta i radila uvijek jedan sat duže i jedan procenat više, nego što je potrebno. Zatim sam prešla u firmu Paradox Interactive kao PMM za mobilne igrice pravljene u njihovom pariškom studiju, a nedavno sam se pridružila prvoj marketinškoj agenciji na svijetu u blockchain/crypto marketingu, Hype Partners, kao njihov novi Head of Gaming (šef odjela za igrice). Ovdje počinje moj novi izazov i oduševljena sam kreativnošću metaverse igrica koje će potpuno promijeniti gaming svijet kao i način na koji gledamo igrice i novu tehnologiju. Web3 jednostavno pruža jednaku šansu svima na svijetu, bez obzira na državu iz koje dolaze, godine, pol, nacionalnost, religiju ili bilo kakvu drugu društvenu podjelu. U crypto svijetu možete postati šta god želite i  kada god želite. Jedina investicija je vaše vrijeme.

E.D.: Do sada si radila na velikim poslovima i u najvećim agencijama. Kako ljudi u ozbiljnom businessu reagiraju kad im se pojavi tako mlada djevojka kao ti, ili se sad sve okreće ka mladima?

Ena Berbić: Uvijek tvrdim da na mladima svijet ostaje. Moramo učiti od starijih generacija. Njihovo iskustvo i znanje nam mogu samo pomoći da ne ponavljamo iste greške. U životu i u biznisu. Postoje situacije gdje godine i iskustvo ne može ništa zamijeniti. Bila sam u par situacija gdje mi je nagovješteno da sa svojim godinama “nemam pravo” na neko mišljenje. Ono što me jako privuklo u novu firmu je to što me nisu gledali kroz godine, nacionalnost, spol. Promatrana sam kroz ono što moje profesionalno iskustvo, znanje i lična vizija mogu doprinijeti rastu kompanije u deset narednih godina. Svi su mladi, nasmijani, sretni što rade sa fantastičnim umovima oko sebe. To najbolje vidite kada uđete u nedjelju popodne online da nešto završite i vidite da pola drugih ljudi iz firme također radi. To je prava predanost i ljubav prema svom poslu, tada godine postaju nebitne.

Cijeli intervju pročitajte klikom OVDJE



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button