Dok se mi još prepucavamo oko dvije škole pod jednim krovom, finski edukacijski stručnjaci provode revoluciju u svom školskom sistemu – iz kurikuluma žele izbaciti školske predmete.
Tačnije, to znači da službeno, više ne bi bilo časova fizike, matematike, književnosti, istorije ili geografije, piše Školski portal.
Šefica Odjela za obrazovanje u Helsinkiju Marjo Kyllonen objasnila je promjene:
“Postoje škole koje poučavaju na tradicionalan način, koji je bio svrhovit na početku 1900-tih, ali potrebe više nisu iste, mi trebamo nešto prikladno za 21. vijek”, izjavila je.
Umjesto individualnih predmeta, učenici će interdisciplinarno učiti o događajima i fenomenima. Na primjer, Drugi svjetski rat biće istražen iz perspektive istorije, geografije i matematike, a slušanjem tečaja „Rad u kafiću“ učenici će učiti o engleskom jeziku, ekonomiji i komunikacijskim vještinama.
Taj će se sustav primijenjivati na starijim učenicima, onima od 16 godine na dalje, a srednjoškolci bi trebali sami izabrati koji fenomen, događaj ili temu žele proučavati, imajući na umu svoje ambicije za budućnost i svoje sposobnosti. Tako ni jedan učenik neće morati proći cijeli kurikulum iz fizike ili hemije istovremeno se pitajući zašto on to mora znati.
Tradicionalni format komunikacije između učitelja i učenika također će se izmijeniti. Učenici neće više sjediti iza školskih stolova i tjeskobno čekati prozivanje da odgovore na neko pitanje. Umjesto toga, sarađivaće u malim grupama i raspravljati o problemima.
Finski sistem obrazovanja potiče kolektivni rad, što je razlog zbog kojeg će promjene uticati i na učitelje, piše Školski portal.
Školske reforme zahtijevaće dobru saradnju učitelja različitih predmeta. Oko 70 posto učitelja u Helsinkiju već je prošlo pripremni rad u skladu s novim sistemom za prezentiranje informacija i, kao rezultat toga, oni će dobiti i veće plate.
Očekuje se da će promjene biti završene do 2020. godine.