Promo

DA LI IH SE PRIDRŽAVATE? Ovo je 5 zlatnih pravila marketinga na društvenim medijima










„Zlatna pravila“ podrazumjevaju mnogo toga, od postavljanja odgovarajućih ciljeva na društvenim medijima do razumjevanja potrošačkog ponašanja i implementiranja saznanja u vašu marketinšku strategiju. Ali posao menadžera društvenih medija se zapravo mnogo više zasniva na delanju i na glagolima: dijeljenje, komentarisanje, mjerenje, objavljivanje, stvaranje, rješavanje, dizajn, pisanje i tome slčnim akcijama.

Glagoli su ti koji određuju „pravila igre“ za menadžere društvenih medija i vode ih do uspjeha. Predstavljamo vam „zlatna pravila“ marketinga na društvenm medijima, koja je za portal „Buffer“ kreirao Brajan Piters, marketinški menadžer i bloger.

  1. Komunicirajte

Riječ „komunicirati” nastala je od latinske riječi „communis”, a od te iste riječi je takođe nastala riječ „komuna“, odnosno zajednica. Komunikacija i zajednica su od suštinskog značaja za svakodnevne zadatke menadžera društvenih medija, jer vam pomažu u izgradnji lojalne publike.

Ključ zlatnog pravila komunikacije jeste da komunicirate sa vašom publikom, umjesto da joj se obraćate kao predavači u školi. Komunicirajte otvoreno, transparentno, i iskreno u svim postovima i odgovorima na društvenim medijima. S vremenom ćete izgraditi povjerenje među vašom publikom. Oni će vas gledati kao ugledan izvor vrijednih i vjerodostojnih informacija i uputstava.

Savjet: Dajte publici glas.

Jedna od stvari koju možete da uradite kako biste poboljšali komunikaciju jeste da vašoj publici date glas i omogućite im da otvoreno i iskreno dijele svoje mišljenje.

  1. Dijelite

Dijeljenje je briga. Dijeljenje sadržaja na društvenim medijima za brendove je veoma važno i odgovorno, jer morate da pružate vrijednost vašoj publici i potencijalnoj publici, koja možda još nije ni čula za vas.

Dijeljenje je način na koji brendovi rade na jačanju uticaja sadržaja na kome su predano radili. Ključ dijeljenja je stvaranje jedinstvenih iskustava na različitim platformama društvenih medija. Svaki dio sadržaja koji dijelite trebalo bi da djeluje kao da je pravljen za kanal na kome ste ga podijelili.

Savet: Eksperimentišite sa sadržajem.

Provedite neko vrijeme istražujući šta najbolje funkcioniše na svakom od kanala društvenih medija i koja vrsta sadržaja najbolje prolazi. Ono što uspjeva na Instagramu možda neće raditi na Fejsbuku i obrnuto.

„Nedavno smo proučavanjem više od 16 miliona postova na društvenim medijima saznali da je ovaj aspekt važan za brendove koji dijele informacije na više društvenih medija. Ako uložite dodatno vrijeme prilikom prilagođavanja sadržaja za svaki kanal, to će vam se u velikoj mjeri isplatiti u marketingu“, kaže Piters.

  1. Mjerite

Mjerenje rezultata marketinga na društvenim medijima nije kraj procesa – to je samo početak.

Praćenje podataka omogućava menadžerima društvenih medija da postanu bolji u svom poslu. Redovnom analizom postaćete sigurniji dok eksperimentišete, jer ćete moći da tačno odredite šta od vaših napora daje rezultate, a šta je uzaludno upotrebljeno.

„Vrata uspjeha se otvaraju kada ste spremni da proučite rezultate iz prošlosti i naučite nešto iz njih“, kaže Piters.

Savjet: Izmjerite performanse društvenih medija.

Kada mjerite rezultate marketinga, počnite sa  „velikom četvorkom”: metrika društvenih medija (pratioci, domet i slično), kanal (kako su ljudi stigli na vašu web stranicu), potrošnja (broj pregleda stranica, vreme provedeno na stranici i slično) i konverzije (broj željenih akcija – kupovina, prijava, klik i slično).

  1. Kreirajte

Dva stuba društvenih medija su slike i video-zapisi. Ljudi nevjerovatno dobro pamte vizuelne informacije.

Studije su pokazale da dodavanje slike uz informacije može pospješiti pamćenje do 65% (podaci iz knjige „Brain Rules“, Džona Medine). Još jedna studija kompanije Adobe otkrila je da je 1,8 puta veća vjerovatnoća da će proizvod kupiti upravo oni kupci koji su gledali video-snimke brenda, a ne oni koji ih nisu vidjeli.

Stvaranje zanimljivih slika i video-materijala jeste jedno od onih pravila za društvene medije koje marketinški menadžeri stalno pokušavaju da ispune, pa je to stvar koju ne možete da propustite, smatra Piters.

Savjet: Ne bojte se da isprobate nove taktike (i platforme).

  1. Kombinujte

Pisac Mark Tven je jednom rekao: „Ne postoji nova ideja. Mi jednostavno uzmemo mnogo starih ideja i stavimo ih u neku vrstu mentalnog kaleidoskopa.”

Ovo je odličan citat, koji treba da upamtite kao menadžer u marketingu, naročito kada su u pitanju zlatna pravila društvenih medija. Mnogo puta vaše najoriginalnije i najuspješnije ideje zapravo predstavljaju kvalitetnu kompilaciju nekoliko drugih ideja. Ne morate nužno da otkrijete „toplu vodu“ da biste imali odličan sadržaj koji će vaša publika voljeti. Sve što treba da uradite jeste da napravite kombinaciju koja će biti bolja od onih koje ste imali ranije.

Savjet: Unaprijedite vještine kreiranja sadržaja.

Koristite alate kao što su Feedly, Pocket i Flipboard za pretraživanje i odabir najboljih sadržaja sa stotina blogova sa cijelog interneta. Takođe možete da iskoristite web sajtove kao što su Reddit, BuzzFeed, BuzzSumo, Imgur i Tumblr da biste dobili inspiraciju i saznali šta su trenutno najpopularnije teme i upotrebili to znanje za kreiranje sadržaja koji će biti aktuelan i atraktivan.

Ako želite da naučite različite strategije koje možete da primjenite prilikom vođenja korporativnih profila na društvenim medijima, ali i to kako da povećate vidljivost objavljivanjem zanimljivih i informativnih sadržaja, više o edukativnim programima možete da saznate na ovom linku.

Tag: društveni mediji, komunikacija, marketing, mjerenje, uspjeh, edukacija



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button