“Volkswagen” ove sedmice obustavlja proizvodnju posljednje verzije modela “buba” u svojoj fabrici u meksičkoj Puebli. To će označiti kraj puta za vozilo koji je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje osamdesetogodišnje istorije, od 1938. godine.
Ovaj automobil bio je dio najmračnijih trenutaka Njemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol njemačke ekonomske poslijeratne obnove i uspona srednje klase.
“Buba” je bila primjer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom svijeta, a u SAD je tokom šezdesetih bila amblem kontrakulture. Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u istoriji dizajna, poput boce “koka-kole”, prenio je AP.
Originalni dizajn je djelo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat diktatora Adolfa Hitlera o “narodnom automobilu”, po ugledu na “ford model t” u Americi.
“Volkswagenova” fabrika je 1949. godine, pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, prenijeta u vlasništvo njemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas djelimični vlasnik kompanije.
Do 1955. godine proizvedena je milionita “buba” u Volfsburgu. Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gdje je 1968. godine prodato 563.522 primjerka, odnosno 40 posto godišnje proizvodnje.
Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput “golfa”. “Buba” nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine.
“Nova buba”, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi “golfa”, stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora “Volkswagena” Ferdinanda Piha, praunuka Ferdinanda Poreša.
Posljednji primjerak iz završne serije od 5.961 automobila završit će u muzeju poslije ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obilježen kraj proizvodnje, prenosi Srna.
Izvor: Srna