Promo

Akademsko znanje i strast prema zdravoj hrani stvorili bh. brend Gazdinstvo Bajić




Preduzetništvo/obrt Gazdinstvo Bajić bavi se proizvodnjom integralnog brašna od autohtone sorte pšenice Brkulja, specifične za vlašičku regiju, ali i proizvodnjom Žitos piva sa izvorskom planinskom vodom. Odgovorno lice Gazdinstva Bajić je prof.dr. Duška Delić, preduzetnica i redovna profesorica Poljoprivrednog Fakulteta Sveučilišta u Banja Luci.

1. Za početak, kažite nam nešto o Gazdinstvu Bajić i vama kao osnivačici ovog biznisa?

Idejni tvorac MSE Gazdinstvo Bajić je Mićo Bajić čija porodica živi na području Kneževa više od 100 godina. Osnovano je sa ciljem proizvodnje visokokvalitetnih, ekoloških proizvoda. Naša misija je da kombinujemo tradicionalne metode proizvodnje sa modernim ekološkim principima kako bismo našim kupcima ponudili proizvode vrhunskog kvaliteta. Kao osnivačica, spojila sam svoje akademsko znanje iz oblasti poljoprivrede i biotehnologije i strast prema zdravoj ishrani kako bih stvorila brend koji poštuje prirodu i zdravlje naših kupaca.

2. Ono što je specifično za brašno iz vaše proizvodnje je što se sama proizvodnja obavlja poštujući ekološke i biodinamičke principe proizvodnje. Žitarice se melju na mlinu na kamen kako bi očuvalo što više hranjivih supstanci u integralnom brašnu i pogodno je za osobe sa intolerancijom na gluten. Koliko je taj proces pripreme na kamenom mlinu važan za kvalitet vašeg brašna?

Proizvodnja brašna na kamenom mlinu koji u potpunosti imitira rad vodenice je ključna za očuvanje nutritivnih vrijednosti žitarica. Mlevenje na kamenom mlinu omogućava da se sačuvaju esencijalne hranljive materije, vlakna i vitamini koji se često gube u industrijskim procesima mlevenja. Ovaj proces je posebno važan za osobe sa intolerancijom na gluten, jer im omogućava da konzumiraju visokokvalitetno integralno brašno koje je nutritivno bogato i lakše za varenje.

3. Međutim, ne proizvodite samo brašno. Bavite se i proizvodnjom craft piva Žitos i to od prirodne izvorske planinske vode. Možete li nam reći nešto više o tome kako se proizvodi i koje su njegove posebne karakteristike?

Naše craft pivo Žitos proizvodi se od prirodne izvorske planinske vode, što mu daje jedinstven ukus i kvalitet. Pivo se pravi od pažljivo odabranih sastojaka, koristeći tradicionalne metode pivarstva. Osim visokog kvaliteta vode, poseban akcenat stavljamo na upotrebu prirodnih sastojaka bez dodatnih hemikalija i konzervansa. Ovo rezultira osvežavajućim i ukusnim pivom koje odražava našu posvećenost prirodnim procesima i kvalitetu. Imamo dva proizvoda blond ale i bezalkoholno crno (napravljeno po uzoru na njemački Karamalz).

4. Postoje li neki izazovi i prepreke koji se tiču u proizvodnje i plasmana vaših proizvoda na tržište, s obzirom na njihovu specifičnost i tradicionalni pristup proizvodnji?

S obzirom na specifičnost i tradicionalni pristup proizvodnji, suočavamo se sa brojnim izazovima. Jedan od najvećih izazova je edukacija potrošača o vrijednostima naših proizvoda i razlika u odnosu na industrijske alternative. Takođe, plasman proizvoda na tržište može biti izazovan zbog konkurencije i logističkih prepreka. Međutim, vjerujemo da posvećenost kvalitetu i ekološkim principima na kraju donosi vrijednost koja se prepoznaje kod naših kupaca.

5. Redovna ste profesorica, ali čini se i jako uspješna preduzetnica. Na koji način usklađujete Vaše akademske i profesionalne obveze na Poljoprivrednom Fakultetu Sveučilišta u Banja Luci i vođenje jednog, sada već ozbiljnog biznisa koji prevazilazi granice naše zemlje?

Usklađivanje akademskih obaveza kao profesorice na Poljoprivrednom Fakultetu Univerziteta u Banja Luci i vođenje preduzetništva zahtjeva dobru organizaciju i jasne prioritete. Korišćenjem fleksibilnog radnog vremena i delegiranjem određenih zadataka, uspela sam da balansiram ove dvije uloge. Takođe, podrška kolega i porodice igra ključnu ulogu u uspješnom upravljanju svim obavezama.

6. Da li ste se kao preduzetnica u BiH susretali sa dodatnim izazovima u samom poslovanju i koliko je u tom procesu izgradnje biznisa bila važna podrška okoline, institucija, organizacija? Da li je bilo uopšte?

Kao preduzetnica u BiH, susrela sam se sa mnogim izazovima, uključujući birokratske prepreke i ograničene finansijske resurse. Podrška okoline, institucija i organizacija bila je od vitalnog značaja za izgradnju i rast našeg biznisa. Ipak najveće su prepreke iz neposredne okoline jer kako kažu najteže je biti prorok u svom mjestu. Programi podrške, poput onih koje nude lokalne i međunarodne fondacije, pomogli su nam da premostimo mnoge od ovih prepreka i unaprijedimo naše poslovanje.

7. Proteklih nekoliko mjeseci bili ste učesnica BizUp programa Fondacije 787, zajedno sa ostalim preduzetnicama iz cijele Bosne i Hercegovine. Koliko je takva vrsta poslovnog usavršavanja vila važna za vaš rast i razvoj i šta nosite sa samog programa?

Učešće u BizUp programu Fondacije 787 bilo je izuzetno važno za moj profesionalni rast i razvoj. Program je pružio neprocenljive resurse, mentorstvo i prilike za umrežavanje sa drugim preduzetnicama iz BiH. Naučila sam mnogo o savremenim poslovnim praksama, što mi je pomoglo da unapredim svoje poslovne strategije. Program je takođe pružio podršku u vidu finansijskih resursa i marketinške vidljivosti, što je značajno doprinelo našem daljem rastu i prepoznatljivosti.

8. Koji su vaši planovi za budućnost? Vidite li potencijal za dalji razvoj i proširenje asortimana?

Naši planovi za budućnost uključuju dalji razvoj i proširenje asortimana proizvoda. Aplicirali smo za dva projekta gdje bi uveli proizvode poput soka od pšenične trave od brkulje i klica od brkulje. Planiramo uvođenje novih ekoloških proizvoda i povećanje kapaciteta proizvodnje. Takođe, vidimo veliki potencijal za izvoz naših proizvoda na međunarodna tržišta, čime bismo dodatno osnažili naš brend i doprinosili promociji zdravih, ekoloških proizvoda iz Bosne i Hercegovine.



Back to top button