BiH

Sporni atlas u školama: Brčko Distrikt pogrešno prikazan kao dio Republike Srpske




U bosanskohercegovačkim osnovnim i srednjim školama i dalje se koristi atlas u kojem je Brčko Distrikt pogrešno prikazan kao sastavni dio Republike Srpske. Ovaj problem otkriva ozbiljne propuste u sistemu kontrole obrazovnih materijala.

Atlas Bosne i Hercegovine, koji sadrži sporni prikaz teritorijalne podjele, prvi put je objavljen 1998. godine – prije donošenja Arbitražne odluke o statusu Brčko Distrikta. Međutim, šokantno je da je posljednje izdanje ovog atlasa štampano tek prošle godine, što znači da su generacije učenika učile iz netačnih geografskih prikaza.

Možda će Vas zanimati i:

Profesor Vahidin Preljević s Filozofskog fakulteta u Sarajevu objašnjava:
“Moramo jasno razlikovati udžbenike od udžbeničkih pomagala. U ovom slučaju radi se o atlasu koji se koristi kao dodatni nastavni materijal. Međutim, činjenica da je prošao kroz sve instance odobravanja i došao do škola govori o ozbiljnom problemu u sistemu kontrole kvaliteta.”

Federalna uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove službeno je reagovala na ovaj slučaj:
“Federalna uprava nije imala nikakve veze s izradom, recenziranjem ili odobravanjem sadržaja ovog atlasa. Mi smo izradili zvaničnu kartu Bosne i Hercegovine koja je dobila odobrenje Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke za upotrebu u školskim ustanovama.”

U službenom saopćenju Uprava dalje ističe:
“Naše ministarstvo dosljedno zagovara poštovanje ustavno-pravnog poretka BiH u svim obrazovnim materijalima. Svaki netačan sadržaj u udžbenicima smatramo neprihvatljivim, jer može imati štetne posljedice na formiranje svijesti mladih o političko-teritorijalnom ustrojstvu naše države.”

Profesor Preljević dodaje zabrinjavajuću činjenicu:
“Ovo nije izolovani slučaj. Imamo primjere gdje su udžbenici i pomagala ostajala neažurirana po 10-15 godina. Ministarstvo bi trebalo osigurati stroži sistem kontrole i modernizacije svih nastavnih sredstava, ali izgleda da to nije prioritet.”

Ova situacija otvara i pitanje odgovornosti. Dok se Federalna uprava ograđuje, ostaje nejasno kako je materijal s toliko ozbiljnim greškama uopće prošao proceduru odobravanja. Nastavnici u praksi često moraju sami prepoznati i ispravljati takve greške, što dovodi u pitanje cjelokupni sistem osiguranja kvalitete obrazovnih sadržaja.

Možda će Vas zanimati i: