Na sinoćnoj svečanoj dodjeli Evropskih festivalskih nagrada u Groningenu, najprestižnijem festivalskom priznanju u Evropi, EXIT festival osvojio je The Take a Stand Award – nagradu za kampanju „Živi uživo!” (Life is Live!), koju je organizirao u saradnji s Unicefom, a koja ima za cilj podizanje svijesti i dijaloga o sve brže rastućem problemu digitalne zavisnosti među mladima. U jakoj konkurenciji, u kojoj su se našli evropski festivalski giganti poput Tomorrowlanda, Rock Werchtera i Pukkelpopa, nagradu je osvojio festival iz Novog Sada.
Ovo je peta titula u nizu EXIT-ovih evropskih priznanja, što ovaj festival čini najnagrađivanijom nezavisnom festivalskom organizacijom, a posebno je značajno što se ovaj uspjeh dogodio u godini kada EXIT slavi svoj jubilarni, 25. rođendan! EXIT je prethodno osvojio dvije nagrade za „Najbolji veliki evropski festival” za svoja izdanja iz 2013. i 2017. godine. Sea Dance Festival je 2015. godine proglašen „Najboljim evropskim festivalom srednje veličine”, dok je 2019. godine No Sleep festival proglašen za „Najbolji novi festival Evrope”.
„Digitalna zavisnost danas je prestigla sve druge oblike zavisnosti, a problem je naročito izražen kod mladih. Cilj nam je ukazati novim generacijama da prava ljepota života leži u autentičnom životnom iskustvu, koje ne može biti zamijenjeno virtualnim. Ova prestižna nagrada predstavlja veliki podstrek za širenje kampanje „Life is live!” na globalni nivo, a činjenica da je upravo s njom započela godina u kojoj slavimo veliki jubilej dodatno nas motiviše da ovogodišnje izdanje festivala bude nezaboravno,” izjavio je Dušan Kovačević, osnivač EXIT festivala.
Istraživanja pokazuju da digitalna zavisnost dostiže alarmantne razmjere, a procjenjuje se da više od milijarde ljudi pokazuje znakove nomofobije, odnosno zavisnosti od mobilnih uređaja. Prekomjerno provođenje vremena pred ekranima, na društvenim mrežama i u svijetu video-igara povezano je s brojnim mentalnim teškoćama i poremećajima. Digitalni identitet i digitalni svijet postaju važniji od stvarnog života, naročito kod mladih. Podaci ukazuju na to da prosječna osoba provede više od 20 godina života ispred ekrana, dok telefone dodirujemo više od hiljadu puta dnevno, gotovo ih ne gaseći tokom cijele godine.
„Da li smo sve povezaniji, a sve usamljeniji?” jedno je od ključnih pitanja kampanje koja ukazuje na sve veći porast otuđenosti svih generacija, a naročito mladih. Kampanja je sprovedena uz podršku marketinške agencije McCann Beograd. Prepoznajući značaj ove kampanje, krovna asocijacija evropskih festivala Yourope podržala je kampanju prošle godine, čime je dodatno osnažen međunarodni talas podizanja svijesti o važnosti mentalnog zdravlja mladih i pozitivnom utjecaju događanja uživo u današnjem svijetu.