Biznis

TUZLA BILA DOMAĆIN PRVOG BUSSINES STRTEGIC FORUMA: Najuspješniji poduzetnici na jednom mjestu













Prvi Business Strategic Forum održan je u srijedu 09.11.2016 godine u kongresnoj sali Mellain hotela koja je toga dana bila mjesto prezentacije pozitivnih poslovnih ideja uspješnih poduzetnika. Po prvi put smo imali priliku čuti istinski glas poduzetnika koji se susreću sa brojnim barijerama i preprekama, ali i sa mogućnostima i izazove za razvoj domaće privrede.

„Business Strategic Forum je osmišljen kao umrežavanje uspješnih radi stvaranja novih vrijednosti kako bi se prepoznalo koji sve potencijalni investicijski ciklusi dolaze na ovim prostorima i to je prvi put da neko na ovakav način, koji je inače uobičajan u Evropi , radi i u Bosni i Hercegovini“, rekao je Zlatko Berbić, direktor BSF-a i vlasnik Colosseum marketing agencije koja je i organizator ovog susreta.

“Poslodavci s područja TK-a su pozitivne firme, patriotski orijentisane, zapošljavaju značajan broj ljudi i suočavaju se, nažalost, zbog sistemskih promašaja, s problemima kao što si izuzetno visoki doprinosi i slično”, ocijenio je Karić, predsjednik Grupacije poslodavaca TK-a.

bsf

Kroz 5 panel diskusija, razmjenjivala su se iskustva i mišljenja najvećih poslodavaca sa područja FBiH.

Na panelu „Politike, projekti, izazovi i potencijali“ učešće su uzeli Ministar Mirsad Gluhić, te predstavnici firmi: ZZ Gračanka (Rasim Husić), Pivara Tuzla (Zlata Smajić),  Ramex (Esma Hajdarević) i Piemonte (Kasim Selimović). Istaknuti su problemi s kojima se susreću privrednici, te mogućnosti poboljšanja zakonodavnih okvira i  pozicije domaćih proizvoda.

bsf2

Zlata Smajić istakla je da je neophodno poduzeti velike korake što se tiče promjene zakonskih osnova za budućnost poslovanja svih firmi. „Poražavajuća činjenica je da je u 2015.godini uvezeno 147 miliona KM piva, a izvezeno 1.350.000 KM“, navodi Smajić.

Kasim Selimović je skrenuo pažnju na veliki značaj trgovine u privredi BiH., te izrazio žaljenje da se zbog nedostatka domaćih proizvoda, moraju plasirati ino proizvodi. „Nemamo razvijenu domaću trgoinsku mrežu, a pravosudni sistem nije u mogućnosti za zaštiti državu i privredu od višemilionskih dadžbina“, istakao je Selimović.

 

Super panel pod nazivom „Stvaranje brenda – Kako postati i ostati lider”  je imao za temu proizvodnju i distribuciju proizvoda široke potrošnje unutar BiH, te iskustva i izazove izvoza. Učesnici panela bili su predstavnici firmi: Violeta (Petar Ćorluka),  Menprom (Mensur Alić), Širbegović (Faruk Širbegović) i prof.dr. Najil Kurtić.

mensur-alic-bsf

Mensur Alić je naglasio da je najmanje 20 godina potrebno da bi se stvorio dobar brend.  „Kada napravite dobar sistem i organizaciju u firmi, te date mladima šansu, uspjeh sigurno neće izostati. Mi smo ostvarili svoj san“, kaže Alić.

„U  BiH sigurno možemo uspjeti jer imamo ljude koje imaju kreativnost, željni su dokazivanja i sigurno mgu napraviti nove vrijednosti. Poželio bih više hrabrosti, manje sebičnosti i uspjeh sigurno neće izostati.“, ističe Petar Ćorluka.

Faruk Širbegović je naveo da je glavni fokus komercijalni sektor. Iz svog iskustva navodi da se moralo jako mnogo ulagati u kadrove. S druge strane akcenat stavlja na pouzdane dobavljače, a sa pouzdanim komponentama, kvalitet je zagarantovan.

sirbegovic-bsf

Profesor Najil Kurtić je istakao bitne faktore za brendiranje nekog proizvoda: „Efekat brendiranja je izazivanje emocije i to je prednost.  Svi mogu imati imidž, ali brend ćete imati tek kada uspijete predstaviti svoj biznis kao nešto što posjeduje dodatnu vrijednost, na osnovu koje će potrošač izabrati baš vaš proizvod, a ne konkurentski.“

Pored navedenih panela, na BSF-u je predstavljena i kampanja Made in BiH 2.0 kojoj je cilj da potrošači steknu povjerenje u BiH proizvode, a prvi korak je umrežavanje.  Made in BiH je potvrda da imamo uspješne proizvođače i vrhunske proizvode u BiH.

Ovaj projekat su podržali Udruženje poslodavaca FBiH, Lukavac Cement, Dino Kafa, BH Telecom, Union Banka



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button