Tuzlanski kantonZanimljivosti i zabava

Prekompozicija aviolinija u BiH: Wizz Air i Ryanair se fokusiraju na Tuzlu










Ukidanje velikog broja aviolinija iz Bosne i Hercegovine, a u čemu prednjači Wizzair, zaustavili su ekspanziju povezivanja Bosne i Hercegovine avolinijama sa svijetom.


WizzAir je nedavno zatvorio bazu u Sarajevu i ukinuo gotovo sve svoje linije iz glavnog grada Bosne i Hercegovine, a prije tri dana objavljeno je da ukida liniju između Tuzle i Vaxjoa u Švedskoj u sklopu zatvaranja sedam linija u regionu bivše Jugoslavije.

WizzAir je svoj fokus u BiH stavio na Tuzlu, dok o pokretanju letova ovog prijevoznika sa mostarskog aerodroma za sada nema novih informacija, nakon potpisanog ugovora o kojem je izvijestila gradska uprava Mostara.

Istovremeno, WizzAirov konkurent Ryanair se nedavno proširio na Tuzlu, a nakon informacija da putnici ne mogu da rezervišu kartu ni za jedan let ove aviokompanije sa banjalučkog aerodroma poslije marta počelo se govoriti o njihovom odlasku sa zračne luke u najvećem gradu Republike Srpske.

Irski avioprijevoznik se još nije oglasio tako da zvanične informacije o budućnosti letova na banjalučkog aerodroma nema.

ryanair

No, bez obzira na to, očigledno je da je na sceni avioprijevoza u BiH velika prekompozicija poslovanja niskocjenovnih prijevoznika, koji su vrlo felskibilni u prilagođavanju tržišnim uslovima.

Na valu psotpandemijskog oporavka zabilježena je ekspanzija putovanja, ali se usljed promijenjenih okolnosti izazvanih ratom u Ukrajini, a prije svega zbog rastuće inflacije, potražnja za avioletovima smanjuje.

Wizz Air upravo je objasnio da su nepovoljna situacija na tržištu i izazovno poslovno okruženje doveli do zatvaranja njihove baze u zračnoj luci Sarajevo.

– Glavni izazovi s kojima smo se suočili [u Sarajevu] su rastuće cijene goriva i visoki nivoi inflacije koji su utjecali na potražnju za zračnim prijevozom u zemlji, obrazložio je Wizz Air.

wizzair

Na nivou grupacije, usljed rastućih troškova energije nakon napuštanja zaštite cijena goriva tokom pandemije Wizz Air je u šest mjeseci do 30. septembra ostvario operativni gubitak od 63,8 miliona eura.

Međutim, rekli su da očekuju da će do aprila iduće godine imati slične strategije zaštite kao i konkurenti.
– Danas smo u nepovoljnijem položaju od konkurencije, rekao je izvršni direktor Jozsef Varadi. – Od aprila nećemo imati taj konkurentski nedostatak u odnosu na naše konkurente.

Osim ovih faktora treba imati u vidu i da su aerodromi u Bosni i Hercegovini jedni drugima konkurencija u borbi za naklonost niskocjenovnih avioprijevoznika. Ne samo što nisu puno udaljeni jedni od drugih nego svi dobrim dijelom ciljaju na dijasporu kao glavno tržište.

Bosanskohercegovačko tržište je malo te je i borba dva velika niskocjenovna avioprijevoznika za putnike naročito izražena.

Čini se da se ona sada fokusira na Tuzlanski aerodrom, gdje oba prijevoznika imaju uspostavljene letove.

 



Izvor
indikator.ba

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button