Tuzlanski kanton

Polustoljetno čekanje: Zašto Tuzlanski kanton nema moderne saobraćajnice?




Građani Tuzlanskog kantona, a posebno privrednici koji su u najvećoj potrebi, već 50 godina čekaju na saobraćajnice kakve dolikuju ovoj regiji Bosne i Hercegovine. Sa priča o izgradnji brzih cesta i autoputeva nije se dalje odmaklo.

Više od dvije milijarde konvertibilnih maraka građani Tuzlanskog kantona su izdvojili u proteklih 15 godina za izgradnju modernih saobraćajnica, a zauzvrat su dobili samo pusta obećanja o formiranju brzih cesta i autoputeva.

Nijedan od obećanih i pompezno najvljenih projekata nije realiziran, a nepoznanica je i kada će barem prva radna mašina izaći na teren.

Možda će Vas zanimati i:

Na problem putne blokade Tuzlanskog kantona ukazali su i članovi Tuzlanskog akademoskog kluba, koji su održali posebnu tribinu na tu temu.

“U posljednjih 15 godina građani Tuzlanskog kantona dali su više od dvije milijarde KM za izgradnju modernih saobraćajnica. Novac je stigao do federalnog nivoa, ali se ništa ne vraća. Godišnja izdvajanja su 200 miliona KM, a mi tražimo da se odgovorni predstavnici našeg kantona, gradonačelnici i javne ličnosti zauzmu za ovo područje, kada se glasa o finansiranju cestovnih saobraćajnica,” kaže zamjenik predsjednika skupštine Tuzlanskog akademskog kluba Safet Husanović.

Ko je odgovoran?

Na pitanje ko je zapravo odgovoran za putnu izoliranost Tuzlanskog kantona, jasan odgovor daje nekadašnji gradonačelnik Tuzle Selim Bešlagić, upirući prstom u političke predstavnike iz ovog dijela Bosne i Hercegovine.

“Tokom 2016. godine usvojila se Strategija razvoja infrastrukture i u njoj niste imali niti jednog puta, niti autoputa koji je dobio terminske planove izgradnje u Tuzlanskom kantonu. Ko je usvojio to? Zastupnici u Parlamentu. Koliko naših ima? Oko 30, a nisu dali nijednu primjedbu,” ističe Bešlagić.

Premijer Tuzlanskog kantona Irfan Halilagić ističe da je svjestan da u proteklom periodu nije bilo zamaha u kontekstu rješavanja problema.

Navodeći nekoliko razloga, on je istaknuo kratko ostajanje njegovih prethodnika na premijerskoj funkciji, kao i promjene u upravi Autocesta Federacije BiH.

“Neprihvatljivo je to da kao premijer odem tri puta na razgovor, a da se ona najgora dionica magistralnog puta Doboj – Tuzla rekonstruiše. Dobije se obećanje, a onda se uradi kilometar i 100 metara tog puta. Nije to dovoljno, ali je to pokazatelj da naše parcijalno djelovanje, samog premijera ili bilo kojeg pojedinca ili manje grupe ne može donijeti rezultat,” navodi Halilagić.

Veliki problem privrednicima

Dotrajale saobraćajnice veliki problem stvaraju privrednicima, posebno prijevoznicima kojima bi velika olakšica bila u sanaciji postojećih, ali i izgradnji novih putnih pravaca. Također, u privrednom kontekstu mnoge investicije zaobilaze tuzlansku regiju zbog loše putne infrastrukture

“Privreda TK je izvozno orjentisana, a među najvećim izvoznicima u BiH su na ovom području. Međutim, put te robe do krajnjih kupaca traje dugo, posebno kada su u pitanju oni proizvodi koji ne trpe duže transporte,” kaže Ramiz Karić, predstavnik Grupacije poslodavaca TK.

Autoput Brčko – Tuzla – Žepče, brza cesta Tuzla – Sarajevo te Kalesija – Živinice – Tuzla – Lukavac – Gračanica, samo su neki od projekata na koje se još uvijek čeka, a od suštinskog su značaja za ovu regiju Bosne i Hercegovine.



Izvor
Klix.ba

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button