Lifestyle

Nutricionisti savjetuju ženama da uzimaju ova četiri dodatka ishrani




Uz toliko dostupnih opcija dodataka ishrani, može biti teško znati odakle početi i koje izabrati. Ipak, najvažnija stvar koju bi trebalo znati jeste da oni trebaju da dopunjavaju, a ne da nadomješćuju zdravu i uravnoteženu ishranu.

Takođe, trebalo bi napomenuti da pravi dodaci ishrani mogu pomoći ženama u različitim fazama njihovog života.

Možda će Vas zanimati i:

„Pravi dodaci ishrani specifični su za vaše simptome, sve lijekove i životnu fazu u kojoj se nalazite. Nažalost, nisu svi dodaci jednako dobri. Puno dodataka u supermarketima koristi male količine sintetičkih verzija vitamina i minerala koje tijelo slabo apsorbuje“, rekla je nutricionistica Becca Meadows  za Vogue, prenosi Index.

S kolegicom nutricionisticom Jess Shand, popisala je četiri dodatka prehrani koje bi žene trebale uzimati.

1. Magnezijum

Ovaj mineral važan je za san, smanjenje stresa i rad mišića. Takođe podržava fizičko i mentalno zdravlje, a Shand  tvrdi da je ključan za žene kroz različite faze života, uključujući trudnoću i menopauzu. „To je jedan od onih superherojskih minerala koji nas podržava fizički i mentalno“, tvrde nutricionistkinje.

2. Omega-3

Shand ističe da ove masne kiseline, poput EPA (eikosapentaenska kiselina) i DHA (dokozaheksaenska kiselina), podstiču kognitivnu funkciju, podržavaju zdravlje očiju i igraju ulogu u hormonalnoj ravnoteži. Uglavnom se nalaze u ribi i ribljem ulju. Takođe pomažu u smanjenju simptoma PMS-a, menstrualnih tegoba i upale.

 3. Vitamin D

Ona napominje da vitamin D podržava nekoliko funkcija, uključujući uravnoteženje raspoloženja, kontrolu šećera u krvi, zdravlje štitne žlijezde i ravnotežu ženskih polnih hormona.

„Mnogima od nas treba puno više vitamina D od preporučenih 10 mcg, ali previše može biti toksično, stoga je korisno prvo napraviti krvni test kako biste dobili pravu količinu za sebe“, savetuje ona. Međutim, važno je odabrati oblik D3, a ne D2, koji je mnogo manje efikasan. Dodatak vitamina K vitaminu D takođe može optimizovati apsorpciju kalcijuma kod žena u menopauzi.

„Kako se približavamo menopauzi, vitamin D i vitamin K2 rade zajedno kako bi optimizovali apsorpciju kalcijuma u našim kostima“, dodaje nutricionistkinja.

4. Multivitamini

Dobar multivitamin je onaj koji je pažljivo odabran. „Ženama trebaju različite hranjive materije od muškaraca, stoga potražite nešto posebno formulisano za žene“, preporučuje  Meadows. Ključno je biti siguran da su vitamini uključeni u pravom obliku kako bi tijelo moglo da ih efikasno koristi.

Nutricionistkinja predlaže traženje multivitamina koji sadrže više apsorbujućih metiliranih B vitamina. „Na etiketi će se zvati ‘metil folat’ ili ‘metilkobalamin’, a ti su vitamini B esencijalni za proizvodnju energije, posebno B5 koji sagorijevamo većom brzinom kada smo pod stresom“, zaključila je.

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button