KulturaLifestyle

Nedim Krajišnik: Najbolje i najinovativnije školske prakse bit će nagrađene













Nedim Krajišnik, zamjenik direktorice Centra za obrazovne incijative Step by step, pojedinac koji je itekako svjestan značaja obrazovnog sistema našeg društva, predstavlja svijetao primjer angažmana glede jednog od nosećih stubova svakog zdravog društva.

Obrazovni sistem koji se trenutno nalazi u ne baš najboljoj poziciji, a zahvaljujući višegodišnjim pogrešnim praksama koje su bile dominantne, trebao bi se što prije i sistematičnije okretati novim inovativnijim pristupima.

Jedan od koraka  koji bi mogli voditi ka pravom cilju glede obrazovanja svakako je i inicijativa za nagrađivanje najboljih i najinovativnijih praksi unutar škola.

O svemu tome naš sagovornik Nedim Krajišnik je otkrio mnoge pojedinosti koje bi, ukoliko zažive unutar svih obrazovnih ćelija, mogle reanimirati trenutno stanje kada je u pitanju ovaj društveni organ.

“Odluka o ovakvoj inicijativi krenula je prije pet godina. Smatrali smo da je to uistinu krajnje nužno, jer ovakva platforma kada je u pitanju nastavnička profesija je u osnovi napor i krik da se reflektori vrate ka onima prema kojima bi prvenstveno trebali biti usmjereni, a to su upravo prosvjetni radnici. To je, ako bolje pogledamo, profesija koja zapravo stvara sve druge.”

Prosvjetni radnici svakako predstavljaju ključni  faktor svakog obrazovnog sistema i bilo koji pokušaj da se ključne važnosti okrenu na bilo šta drugo nisu ničim utemeljeni.

“Sve paradigme koje polaze od toga da je opremljenost škola najvažnija, da su dobri sadržaji važniji, sve to pada u vodu ovisno od činjenice da li imate dobrog/ru ili lošeg/šu nastavnika/cu.”

Nedim također ističe da su u dosadašnjem petogodišnjem periodu nagradili preko 200 nastavnika i nastavnica širom Bosne i Hercegovine, ali ističe i da nagrada sama po sebi nije svrha, već je prvenstvena svrha u tome da se inovativne prakse prošire na što veću teritoriju i da budu nešto što je u biti prirođeno školama.

“Mi smo dodjeljivali nagradu u pet kategorija, od odgajatelja do stručnih saradnika na svim nivoima obrazovanja jer razumijemo da je svaki akter u školi jako važan. Od ove godine uveli smo i šestu kategoriju koja nagrađuje direktore i direktorice koji su najodgovorniji za kreiranje dobre klime unutar jedne škole, a sami smo bili svjedoci slučajeva gdje su se škole preporodile sa dobrim direktorom, ali i ugasile i posljednji dašak izvrsnosti sa lošim menadžmentom.”

Krajnji cilj ovog projekta jeste vraćanje nastavničke profesije na mjesto koja joj pripada, a to je svakako najvažnija profesija na svijetu.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button