ArhivaBiHBiznis

Nakit inspirisan tradicijom










Amulet, bh. brend nakita, Sanela Čičkušić je pokrenula prije tri godine i od tada do danas stvara jedinstvene komade sa motivima ćilima, stećaka, cvijeća…

Sanela Čičkušić, 44-godišnjakinja iz Šerića kod Živinica, od djetinjstva njeguje ljubav prema tradiciji, bh. vrijednostima, kulturi, rukotvorinama, kuhinji, te tradicionalnoj umjetnosti.
Po zanimanju je tekstilni tehničar – konfenkcionar tekstila i dizajner, a ima i 25 godina radnog iskustva vezanog za prodaju i marketing.

– U mojoj porodici vrednuje se i čuva naša tradicija. Više od 12 godina sam članica društva (KUD Modrački mornari Šerići i Žene za tradiciju) u kojem se njeguje i čuva tradicija svih naroda i narodnosti BiH. Radila sam i radim na projektima rekonstrukcije narodnih nošnji, kao i drugih predmeta za dom, modnu konfekciju i acessoare uglavnom tehnikama veza, tako da sam se istražujući po terenu, sa kolegama, u Zemaljskom muzeju susrela sa dosta motiva koje sam poželjela na nekom modnom detalju predstaviti kao bh. brend, nakit inspirisan tradicijom. Izradila sam prva 3-4 i to je bilo dovoljno da se pokaže oduševljenje, koje je uz interese moje publike bilo znak da nam baš to nedostaje. I tako prije tri godine nastaje Amulet, kazala nam je Sanela.

Prema njenim riječima, prvi komad nakita bio je sa najprepoznatljivijim motivom sa ćilima željka ili kornjača.

– Prvi naručeni Amuleti su otputovali u Švedsku sa našom sugrađankom, a drugi u Tursku, kao bh. proizvod koji nosi motive Bosne i Hercegovine. To sve se pojavilo na Facebooku i tako je sve počelo veoma brzo da se širi, istakla je Sanela.
Dodala je da inspiraciju za nove Amulete dobija u trenu.

– Bilo gdje da hodam, tu mogu da dobijem i inspiraciju za novi komad nakita. Nekada me inspiriše priroda, a nekada neki muzej, stara bosanska kuća, neki ljudi s kojima se susrećem i razgovaram, stvarno svuda. Izradila sam dosta uzoraka, posebno onih sa motivima ćilima iz bosanskih kuća, nekih motiva sa narodnih nošnji, jambeza, stećaka, vunenih čarapa karakterističnih za neko područje. To su ti prepoznatljivi motivi, pa se najčešće i prodaju. Cvjetni motivi nailaze sami inspirisani nekom odjevnom kombinacijom i prilikom, a zlatovezi također. Ponekad neko izrazi i neku posebnu želju gdje, naravno, dam sve od sebe da to realizujem, naglasila je Sanela.

Kada je u pitanju materijal, kako je istakla, nabavlja ga po cijelom svijetu.
– Nešto iz regiona, nešto preko okeana, a nađem nešto i kod nas. Uglavnom, nema sve na jednom mjestu, kazala je Sanela, dodajući kako se njeni proizvodu uz društvene mreže poput Facebooka i Instagrama mogu nabaviti i u Sarajevu u shopu Kutcha na Skenderiji, a uskoro i na Aerodromu u Tuzli.

Izvoe: oslobodjenje.ba

 



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button