TuzlaVijesti

GiPS traži subvencionirani prijevoz u Tuzlanskom kantonu

GiPS uputio zahtjev vlastima za subvencionirani prijevoz nezaposlenima, penzionerima, studentima i srednjoškolcima u Tuzli.




GiPS (Gradski i prigradski saobraćaj) uputio je zahtjev nadležnim institucijama u Tuzlanskom kantonu tražeći uvođenje subvencioniranog javnog prijevoza za nezaposlene osobe, penzionere, studente i srednjoškolce.

 

U ovoj inicijativi, GiPS ukazuje na problematičnu situaciju u kojoj se nalazi javni linijski prijevoz na području Tuzlanskog kantona, koji je gotovo u potpunosti pod kontrolom privatnih prevoznika, poput Litvatrans d.o.o. Banovići i Gradskog i prigradskog saobraćaja d.d. Tuzla, koji imaju više od 70% udjela u kantonalnim, gradskim i općinskim linijama.

GiPS ističe kako je trenutna situacija neodrživa zbog stalnog rasta troškova života, što čini cijene karata nedostupnim za mnoge građane, posebno za one sa minimalnim prihodima. Stoga zahtijevaju da se uvede subvencionirani prijevoz za ove kategorije, kako bi im se omogućilo lakše snalaženje u svakodnevnim životnim troškovima. Kategorije kojima bi se subvencionirani prijevoz omogućio smatraju se posebno ugroženima jer imaju minimalna ili nikakva primanja, a svaka ušteda bila bi od ogromnog značaja za njih.

GiPS također poziva vlasti da slijede primjer Kantona Sarajevo, gdje je već uveden sustav subvencioniranog prijevoza za istu grupu korisnika – nezaposlene, penzionere, studente i srednjoškolce. Kako navode, ovaj korak ne bi samo olakšao život građanima, već bi mogao doprinositi smanjenju zagađenja i gužvi na ulicama, jer bi veći broj ljudi koristio javni prijevoz umjesto privatnih automobila.

Pored socijalnih koristi, GiPS smatra da bi subvencionirani prijevoz imao pozitivan utjecaj na privredu Tuzlanskog kantona. Naime, smanjenje troškova prijevoza radnika omogućilo bi veći broj radnih mjesta i širu dostupnost poslova, kako za poslodavce, tako i za radnike. Osim toga, ovakva mjera mogla bi pomoći u smanjenju broja automobila na cestama, što bi smanjilo gužve i zagađenje, u skladu s praksama koje su već implementirane u mnogim evropskim gradovima.

GiPS upozorava kako bi izostanak subvencija mogao dovesti do daljeg poskupljenja karata i smanjenja broja linija, što bi imalo negativne posljedice za javni prijevoz i njegove korisnike. Upozoravaju na mogući pad kvaliteta usluga, što bi dovelo do urušavanja postojećeg sistema prijevoza. Također, predlažu da Grad Tuzla i Vlada Tuzlanskog kantona preuzmu odgovornost za subvencioniranje cijena prijevoza i troškove prevoznicima po pređenom kilometru, čime bi osigurali stabilnost i pristupačnost javnog prijevoza.

GiPS je ponudio Gradu Tuzla i Vladi Tuzlanskog kantona rješenje kojim bi preuzeli upravljanje firmom „Gradski i prigradski saobraćaj“ bez ikakvih naknada, čime bi mogli odmah povećati broj polazaka i smanjiti cijene karata, a sve u korist građana, studenata, radnika i djece. Pored toga, GiPS je spreman nastaviti pružati usluge javnog prijevoza, uključujući i vožnju nedjeljom, ali napominju da je to trenutno financijski neodrživo bez podrške vlasti.

Na kraju, GiPS ističe da je njihova inicijativa usmjerena na poboljšanje kvaliteta života i uslova življenja građana Tuzlanskog kantona, kao i na očuvanje i unapređenje javnog prijevoza. Smatraju da bi, uz adekvatnu podršku i subvencije, Tuzla mogla imati moderan gradski i prigradski saobraćaj koji je u skladu sa evropskim standardima, što bi koristilo svim građanima i omogućilo održiv razvoj ovog sektora.

Možda će Vas zanimati i: