Zanimljivosti i zabava

Globalna prijestolnica kafića: Znate li u kojem gradu ih ima najviše?

U ljubavnoj vezi sa kafom




Prije dvije godine Šangaj je dospio na prvo mjesto liste gradova s najvećim brojem kafića prestigavši Tokyo i London, a priča kako se kultura kafića razvijala u ovom gradu je posebno zanimljiva te ga nazivaju i mjestom koje je u ljubavnoj vezi s kafom.

Nezaobilazna je šetnja ulicama Šangaja i njegovom kulturom kafića, piše BBC. Postoje neke oblasti u kojima nećete moći skrenuti, a da ne prođete pored još jednog novog malog kafića. Kineska finansijska prijestolnica sada ima toliko kafića da vlada tvrdi da ima najviše od svih gradova na svijetu.

Možda će Vas zanimati i:

Ova kultura se u gradu razvijala godinama, ali podizanje restrikcija nakon covida zaista joj je dalo poticaj, jer lokalno stanovništvo prihvata život na otvorenom, tražeći mjesta za susrete sa svojim prijateljima i porodicom. Međutim, sa toliko novih objekata, konkurencija za kupce je postala žestoka.

Većina vlasnika koji su govorili za BBC, smatraju da sva ova preduzeća ne mogu opstati.

Zvaničnici Šangaja kažu da u gradu ima “više od 8.000 kafića”. A izvještaj Šangajskog međunarodnog festivala kulture kafe, zabilježio je 9.553 kafića na kraju 2023. godine.
I nije samo broj prodajnih mjesta ono što Šangaj izdvaja. Tamo gdje u drugim kineskim gradovima još uvijek dominiraju veliki lanci poput Starbucksa i njegovog lokalnog rivala Luckin, eksploziju kafića u Šangaju u velikoj mjeri potaknula su nezavisna prodajna mjesta, kao što je Hidden Track.

Vlasnica ovog kafića Dong Xiaoli kaže da “nije imala izbora” osim da se upusti u industriju jer je osjećala takvu strast prema kafi, ali – nije bilo lako.

Upitana koji bi savjet dala nekome da razmisli da krene njenim stopama, smije se i odgovara: “Rekla bih da to ne radi. Investicija naspram zarade je užasna. Morate kupiti skupe mašine i uložiti mnogo novca u ukrašavanje. Zarađujete vrlo male količine novca u poređenju s drugim industrijama”.

Da biste uspjeli na ovom vrlo pretrpanom tržištu, imati izrazitu energiju i biti unikatan je postalo jednako važno kao i bilo šta drugo u privlačenju kupaca.
Biti viđen u kafiću ovdje se smatra modernim i urbanim, a to je potaklo popularnost kod mlađih generacija. Kafići su postali društvena prilika za mnoge mlade ljude da se dotjeraju i nađu na kafi i razgovoru.

Stanovnici Šangaja koji sebe dugo vide kao nasljednike kosmopolitskog stava koji je prožimao Šangaj u ranim decenijama 20. stoljeća, takođe su ponosni na svoju kulturu kafea.

“Šangaj je dugo bio međunarodni trgovački grad: davno smo počeli da pijemo kafu. I manji gradovi će postepeno dobijati različite tipove kafića”, rekao je jedan od stanovnika grada za BBC.

Yuan Jingfeng, koji vodi kafić R1070, kaže da sva njegova kafa dolazi iz Japana: “Moji troškovi su veoma visoki. Moja uvozna zrna uključuju američke i italijanske stilove koji su svi uvezeni iz Japana u originalnom pakovanju. Veleprodajne cijene su dramatično porasle u posljednjih nekoliko godina. Ratovi u Jemenu i Etiopiji su imali utjecaja. Dobrih zrna je sve manje, dok se broj onih koji piju kafu stalno povećava”.
Ipak, do sada kaže da se opirao prenošenju povećanih troškova na svoju rastuću bazu ljudi koji piju kafu. Vlasnici se nadaju da ovo neće biti samo prolazna moda.

Prema nekim procjenama, kinesko tržište kafe je prošle godine bilo procijenjeno na više od 260 milijardi juana (35 milijardi američkih dolara). Predviđeno je da bi se moglo povećati za još sto milijardi (13 milijardi američkih dolara). Tržište brendiranih kafića u zemlji poraslo je za 58 posto prošle godine, prema World Coffee Portalu.

Sa tako visokim troškovima u Šangaju, mnogi kafići ne mogu priuštiti da se njihov prostor ne koristi noću zbog čega se navečer pretvaraju u barove, ponekad uz muziku uživo, prenosi Klix.ba.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button