Craig Black je grafički dizajn zavolio preko fudbala, a sve što danas stvara nastaje iz njegove ljubavi i strasti prema dizajnu.
Craig Black je čovjek, koji je privukao pažnju vodećih ljudi u kreativnoj industriji svojim talentom, posebnošću, upornošću i radom. Posljednjih nekoliko godina, nijedna kreativna konferencija globalnih razmjera nije prošla bez njegovih ultra zanimljivih govora i predavanja, a njegov rad se može sresti širom svijeta, od Londona i Barselone, do Sidneja i Dubaija.
Ovaj Škot za sebe kaže da je nezavisni dizajner, umjetnik za pisanje slova i tipograf sa sjedištem u Gourocku u Škotskoj. Svijetu je poznat po svojoj nejvjerovatnoj tipografiji, vizuelnim identitetima, instalacijama i svemu između toga. Imao je priliku da radi na najrazilčitijim projektima, sarađujući sa lokalnim i međunarodnim klijentima iz svih poslovnih sfera. Njegov rad se mogao vidjeti i u prestižnim časopisima, poput Computer Arts, Creative Review i IdN magazin. Suosnivač je i kreativni direktor kompanije Creative Inverclyde, a ne krije da mu je jedna od ljepših stvari bavljenja ovim poslom, učestvovanje na konferencijama poput Play Media Day-a, gdje redovno dijeli svoju inspirativnu priču sa publikom.
Kada ste zavoljeli tipografiju?
Black: Obožavao sam fudbal tokom odrastanja, a uvijek sam bio fasciniran dizajnom, koji sam sretao u ovoj prelijepoj igri – poput onog na šarenim fudbalskim dresovima, kopačkama, grbovima timova, ali i TV reklamama i programima. Sve to je doprinijelo mojoj znatiželji za dizajn i dovelo me do toga da se zainteresujem, kako nastaju sve te stvari. Moj ljubav prema tipografiji, nastala je iz gledanja imena i brojeva mojih fudbalskih idola na poleđini njihovih fudbalskih dresova. Svake sezone se mijenjao stil tipografije imena i brojeva, a fasciniralo me da je svaki novi bio zanimljiviji i ljepši od prethodnog. Sjećam se da mi je mama jednog Božića dok sam još bio dijete, kupila dres Glasgow Rangersa, kojim sam se apsolutno oduševio. Sav svoj tadašnji džeparac sam iskoristio za ispisivanje svog imena i broja na tom dresu. Pred mojim očima su u prodavnici ispisivali slova imena na novom dresu, što me je oborilo sa nogu. Nikada neću zaboraviti taj osjećaj uzbuđenja i sreće. Trenutak kada sam vidio nešto nevjerovatno stvoreno ispred mene, a to je nešto što sada pokušavam da podijelim sa drugima, kroz svoj rad.
Kako ste naučili tehniku ručnog crtanja slova?
Black: Vježba, vježba i vježba. Ne mogu dovoljno naglasiti važnost vježbe. Kontinuirano sam radio na ličnim projektima najmanje dvije godine, prije nego što je iko primijetio moj rad. Posvetio sam se zanatu na duge staze, kako bih postao bolji u tipografiji i crtanju slova. Za ovo vam ne trebaju nikakvi moderni alati, sve što je potrebno da počnete crtati su papir i olovka. Kada primijetite da ste napredovali i da se vaše vještine razvijaju, obratite se članovima porodice, prijateljima i lokalnim kompanijama, kako biste vidjeli da li im je potrebna pomoć u vezi sa bilo kakvim brendiranjem, reklamiranjem, enterijerima, odnosno sa bilo čim što vam može omogućiti da iskoristite svoj zanat. Čitanje dizajnerskih knjiga je na mene ostavilo veliki uticaj, gledanje različitog dizajna iz prošlosti i korištenje istog kao inspiracije za moje dizajne. Svi imaju tendenciju da gledaju Instagram i Pinterest, međutim nakon što počnete viđati iste trendove, kod mene se pokazalo boljim okrenuti se knjigama i potražiti ideju za nove projekte u njima.
Šta najviše volite kod tipografije?
Black: Selekcija i pravljenje odgovarajuće tipografije su najvažniji u grafičkom dizajnu. Tipografija daje karakter i ima emotivnu ulogu u svakom dizajnu, čak i ako to ne primijetite! Ona može izazvati osjećaj, podsjetiti vas na određeno vrijeme ili stvoriti posebnu atmosferu. Volim kada sam sposoban evocirati ovakve misli i osjećanja svojim radom.
Na kakvim projektima najviše volite raditi? Na koji projekat do sada ste najviše ponosni?
Black: Brend aktivacija u saradnji sa OFFF x Moritz na OFFF Dizajn festivalu u Barseloni 2019. godine. Napravio sam instalacije šarenih slova, prilagođavajući ikonični model automobila Seat 600, koji je prikazivao Moritzove vrijednosti i moderna značenja pomiješana sa OFFF-ovim beskonačno kreativnim vibracijama. Ovo je bio zaista nevjerovatan projekat na kojem sam radio. Prvi dan sam držao predavanje na Festivalu, a reakcija publike je bila toliko pozitivna i fantastična, da je razvila fascinantan dijalog između prisutnih i mene, koji su na kraju došli da vide moj performans sa instalacijom na automobilu. Ljudska interakcija i reakcija na instalaciju, koja je nastajala pred njihovim očima bila je zaista izvanredna, a meni je ovaj projekat pružio priliku da upoznam mnogo sjajnih osoba. Gledati kako moja instalacija izaziva osmijeh na ljudskim licima, bilo je zaista posebno, a zbog širokog angažmana na društvenim mrežama, na kraju je postala orijentir za turiste u Barseloni i mjesto za odličnu selfie fotografiju.
Kakav pristup inače imate projektima i odakle dolazi inspiracija?
Black: Svaki projekat sa sobom donosi detaljnu diskusiju sa klijentom, brendom ili agencijom, kako bismo tačno odredili i definisali šta žele postići našom saradnjom. Od tih početnih informacija, kasnije se razvijaju ideje i inspiracija. Što se tiče inspiracije, ona inače može doći iz svih slojeva života, od prirode do arhitekture, a pokušavam uvijek razmišljati izvan zacrtanih okvira grafičkog dizajna i vidjeti na koji način, svijet može uticati na moj rad.
Svaki projekat za mene predstavlja saradnju. Građenje odnosa sa klijentom, brendom ili agencijom je ključno, a neophodno je biti otvoren za razmjenu ideja, što može biti presudno za krajnji ishod. Svaki projekat na kojem radim bez obzira o kojoj sferi je riječ, započinje olovkom i papirom, a zatim odatle organski raste.
Suosnivač ste kompanije Creative Inverclyde – o čemu je tačno riječ?
Black: Nedavno sam udružio snage sa dva nevjerovatna ljudska bića – Lousie Hunter i Andrew Bowmanom, kako bismo zajedno osnovali preduzeće Creative Inverclyde. To je društvena kompanija, koje ima za cilj da iskoristi kreativni sektor kao jezgro pozivitnih društvenih promjena širom Inverclydea i Škotske. Izuzetno sam strastven u pomaganju drugima i doprinosu svojoj lokalnoj zajednici. Creative Inverclyde ove godine, radi na nekim zaista nevjerovatnim projektima, koji će donijeti velike promjene u Škotskoj (nadamo se i šire). Jedna od najbrilijantnijih stvari ove inicijative jeste to, što ona okuplja zajednicu ljudi i podstiče ih da budu kreativni, te stvore pozitivan ishod. To je inicijativa za promjenu života i izuzetno sam ponosan, što sam pokrenuo ovaj projekat.
Šta ćete ponuditi publici na 5. Play Media Day konferenciji?
Black: Cilj mog razgovora „Craft your future“ je potaknuti ostale kreativce, na otključavanje njihovog punog potencijala i ostvarenje vlastitih snova, bez obzira na izazove i nevolje s kojima su suočeni. Publika će naučiti šta je to, što je najpotrebnije kako bi čovjek postao cijenjen i poznat u svom poslu. Naučiće korisne korake o tome kako generisati posao i kako se povezati sa drugim kreativcima, kompanijama i klijentima. Pričaću i o važnosti bavljenja mentalnim zdravljem, te kako sve negativno pretvoriti u pozitivno. O snazi ličnih projekata. Zatim, o tome kako unaprijediti svoje poslovanje, bez ikakve finansijske sigurnosne mreže. O prednostima doprinosa svojoj zajednici.
Biće to inspirativan, zabavan i zanimljiv razgovor i jedva čekam, da podijelim svoje iskustvo na Play Media Day konferenciji!
Koji su to trenutni trendovi u grafičkom dizajnu i šta mislite o njima?
Black: Ne pratim trendove, niti se pokušavam takmičiti sa bilo kim. Sve što radim nastaje iz moje strasti i ljubavi prema dizajnu.
Više o petom regionalnom komunikacijskom događaju Play Media Day, dostupno je na www.playmediaday.com.
Obezbijedi svoje mjesto na vrijeme, među više od 1000 učesnika iz oblasti kreativne industrije, uz 50% popusta do 01.03. Vidimo se na Play Media Day 05! Komunikacija je beskonačna.