Bijeljina, sa više od 100.000 stanovnika kao drugi grad po veličini u Republici Srpskoj, nema gradski prevoz.
Svakodnevno suočavanje sa saobraćajnim kolapsom i ekološkom posljedicama koje uzrokuje više od 50.000 registrovanih motornih vozila.
Autoprevoznici ističu da bez subvencija iz gradskog budžeta gradski prevoz za njih nije isplativ.
Svi autoprevoznici voze samo školske linije
Vlasnik najvećeg autoprevoznika u Bijeljini “Semberijatransporta” Pantelija Mitrović rekao je da bez finansijska podrške grada, ova firma, a ni drugi autoprevoznici ne mogu organizovati gradske linije.
“Godinama smo ukidali pojedine polaske i sada je, poslije 15-16 godina, došlo dotle da se sve svelo na prevoz učenika i linije za njih iz ruralnih naselja. Svi autoprevoznici voze samo školske linije. Bez podrške grada ostalo nije moguće, a potrebe svakako ima”, rekao je Mitrović.
On je podsjetio da je u Bijeljini saobraćaj višestruko uvećan u odnosu na raniji period od deset i više godina.
U Gradskoj upravi Bijeljina ranije su naveli da je organizovan taksi prevoz koji predstavlja jedini vanlinijski prevoz ljudi.
Najviše trpe penzioneri
“Na području Bijeljine ima 97 samostalnih taksi prevoznika i 24 vozila u posjedu pravnog lica”, precizirali su u Gradskoj upravi grada Bijeljina.
Na području Bijeljine registrovano je pet autoprevoznika sa 17 redovnih linija, koje pokrivaju 90 odsto ruralnih naselja, ali organizovanog gradskog prevoza još nema.
Zbog toga najviše trpe penzioneri, ali i srednjoškolci i studenti, jer su škole smještene na periferiji grada.
Prema eleboratu o izvodljivosti organizovanja gradskog saobraćaja i prevoza, koji su prije desetak godina uradili Direkcija za razvoj grada i Saobraćajni fakultet i CIPS institut iz Beograda, za subvencije ovog posla neophodno je iz budžeta godišnje izdvojiti milion KM.
Izvor: Oslobođenje