LifestyleZanimljivosti i zabava

Imate iznad 50 godina? Ovi savjeti pomoći će vam da izgledate i osjećate se mlađe!







U jednom trenutku svi počnemo osjetiti znakove usporavanja organizma i starenja, a iako je taj proces neizbježan, ne mora biti nepodnošljiv. Određene životne odluke mogu odgoditi ovaj proces i pomoći vam u održavanju dobrog zdravlja tokom ovih zlatnih godina.

Starenje je normalan i prirodan proces za ljudska bića, a njegovim nastupanjem u životu pojedinca događa se niz fizičkih, mentalnih, emocionalnih, društvenih i ekonomskih promjena.

Najistaknutije od njih događaju se u domenama fizičkog i mentalnog zdravlja, međutim pojedina istraživanja pokazala su kako se cijeli proces može usporiti. Evo nekoliko načina na koji to možete postići.

Družite se

“Društvena izolacija povezuje se s povećanim rizikom od prerane smrtnosti i povećanim rizikom od hroničnih bolesti. Dok se s godinama društveni prioriteti mogu promijeniti, a radne obaveze povećati, osobe koje se drže izolirano od drugih ljudi skloniji su razvijanju bolestima koronarnih arterija, dijabetesu, Alzheimerovoj bolesti i nizu drugih fizičkih zdravstvenih problema. Svaki dan treba osigurati vrijeme za druženje i susrete s porodicom i prijateljima. To će pomoći u zaustavljanju brzog starenja”, objasnio je ljekar Jagdish Khubchandani, koj je ujedno profesor javnog zdravstva na Univerzitetu New Mexico State.

Izbjegavajte korištenje alkohola, duhana i drugih štetnih supstanci

“Dugoročne studije koje su pratile pojedince s vremenom pokazale su da pušenje i konzumiranje alkohola čine da ljudi izgledaju starije. Danas pušenje ostaje vodeći uzrok bolesti koje se mogu spriječiti. S druge strane, konzumacija alkohola povezana je sa srcem bolesti, moždanim udarom i nesrećama. Svaki put kada neko koristi duhan, dolazi do povreda pluća, srca i mozga. Hronične povrede zatim kulminiraju srčanim i moždanim udarima te karcinomima nastalim zbog upala, oštećenja organa i brzog starenja tjelesnih sustava”, kaže Khubchandani.

Nastavite se kretati i trenirati

“S godinama dolazi do prirodnog opadanja naše fizičke snage, dok se slabost povećava. Također, kako starimo, metabolizam postaje sporiji i naše tijelo ima tendenciju nakupljanja puno masnoće u stomaku što je povezano s imunološkim, upalnim i biokemijskim promjenama u tijelu koje su štetne, naročito za zdravlje srca i mozga. Ljudi koji su zadržali neaktivan stil života, vrijeme je da to promijene i počnu sudjelovati u nekoj fizičkoj aktivnosti i tjelovježbi”, poručuje Khubchanda.

On napominje i da svakodnevna rutina tjelovježbe i treninga snage daje više energije, zaustavlja brzo starenje i smanjuje rizik od bolesti srca, raka i moždanog udara.

Pazite na ishranu i navike u ishrani

“Hrana je lijek, no potrebno ju je konzumirati u pravoj količini, u pravo vrijeme i odgovarajućih kvaliteta. Nažalost, većina odraslih ne konzumira odgovarajuće voće i povrće, a mnogi ne dobivaju potrebne minerale , vitamine i i hranjive tvari. S godinama se potrebe i apetit mijenjaju i potrebno je paziti na sadržaj, učestalost i raspored u ishrani.Tokom godina potrebno je stvoriti naviku konzumiranja manje šećera, soli, zasićenih masnih kiselina, a dodati više voća i povrća te nezasićenih masti kako biste izbjegli rizik od prekomjerne težine, visokog krvnog pritiska i visokog holesterola”, podsjeća Khubchandani.

Također, ističe kako nezdrava ishrana može ubrzati proces starenja, a također povećava rizik i od kardiovaskularnih bolesti.

Redovno idite na preglede i kontrole

“Rano otkrivanje zdravstvenih problema, promjena u stilu života (npr. pretilosti i zloupotrebe alkohola) ili bolesti (npr. visoki krvni pritisak), osigurat će da spriječite daljnje pogoršanje zdravlja i nastavite izgledati i osjećati se mlađe jer su mnogi od ovih problema povezani s preranim i ubrzanim starenjem.

Zaštita kože i suplementacija

“Jedna od rijetkih manifestacija procesa starenja koja je vidljiva golim ljudskim okom opažena je na koži. Koža je najveći organ kojem je potrebno održavanje tonusa, teksture, hidratacije i pravilne njege. Ona je osjetljiva na toksična izlaganja kao što su zagađivači, ultraljubičasto zračenje, ekstremni vremenski uvjeti i sl. Stoga, pravila njega i zaštita kože (npr. korištenje kreme za sunčanje, unošenje dovoljno vode i vitamina) ključni su za svjež izgled i usporen proces starenja”, navodi Khubchandani.

14 Anti-Aging Skincare Tips That Will Keep You Looking Young Forever - GOOD FORTUNE SOAP & SPA

Upravljajte stresom i snom

“Stres i problemi sa spavanjem od pojavljivanja koronavirusa naglo su se povećali. Ljudi se danas pod stresom i neispavani više nego ikad, te također skloniji fizičkim i mentalnim slabostima. Stres i nedostatak sna potiču upalu u tijelu što rezultira otpuštanjem otrovnih hemikalija i nizom neuropsiholoških, imunoloških i biohemijskih neravnoteža koje utječu proces starenja. Kombinacija stresa i upale koja uzrokuje biološke promjene povezane sa starenjem naziva se i upalnim. Proces starenja i spavanje također imaju dvosmjerni odnos (npr. starenje može biti povezano s problemima spavanja i obrnuto). Genetske i biohemijske promjene stanica ljudskog tijela zbog nedostatka sna mogu rezultirati ubrzanjem procesa starenja i neizravno uzrokovati starenje povećavajući rizik od mnogih hroničnih bolesti koje uzrokuju oštećenje ili degeneraciju tjelesnih organa”, zaključuje liječnik.



Izvor
klix.ba

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button