Valter Tuzlanski

Tunel Prenj gradit će se šest godina, čime će se kompletirati izgradnja Koridora Vc u FBiH

Zahvaljujući činjenici da se izgradnja Koridora Vc finansira iz kreditnih sredstava međunarodnih finansijskih institucija u prvom redu Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicione banke (EIB), JP Autoceste FBiH je u prilici da aplicira za bespovratna sredstva Evropske unije.

Ove godine Vlada je kroz Program utrošak dijela sredstava „Kapitalni transferi javnim poduzećima – Transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta” izdvojila 147.300.000 KM za šest projekata čiji su implementator JP Autoceste FBiH.

Ovim Programom, za koji su sredstva utvrđena ovogodišnjim budžetom, bit će finansirano šest projekata na području Federacije BiH među njima i projekat:

Za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla u dužini od 8 kilometara bit će izdvojeno 30.500.000 KM. Sredstva su namijenjena za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.

Govoreći o do sada izgrađenim putevima, objektima istaknuto je da je u potpunosti izgrađeno i nalazi se u upotrebi oko 115,5 kilometara, ukupne investicijske vrijednosti 2,65 milijardi maraka.

„U narednom periodu će se graditi preostalih 123,8 km autoceste na Koridoru Vc, čija ukupna vrijednost investicije iznosi 3.566.532.066 KM. Dionice koje će se graditi su jako zahtjevne sa mnogo objekata, mostovi/vijadukti, tuneli“, ističu iz Autocesta FBiH.

Ubrzanje izgradnje raznih dijelova autoputa je jedan od prioriteta u ovoj godini i pripreme su u punom jeku kako bi uskoro počeli sa izgradnjom najveće infrastrukturnog projekta u Federaciji BiH – probijanjem tunela Prenj.

„Nakon neophodnih priprema i dugo iščekivanja, početkom jula raspisan je tender za izvođenje radova najsloženijeg i ključnog objekta Koridora Vc, tunela Prenj. Tunel Prenj je generacijski projekat, koji svojom dužinom od 10.450 metara i kompleksnošću nadmašuje sve do sada izgrađene objekte u regionu, pa i šire. Realizacijom ovog projekta, Bosna i Hercegovina će imati veliku korist u privrednom i ekonomskom smislu. Početak radova se očekuje u prvoj polovini naredne godine.

Konceptualni idejni projekat za tunel Prenj je završen. Izgradnja i opremanje obje tunelske cijevi radit će se paralelno. Kako bi se rizik investitora sveo na minimum u pogledu cijene izgradnje, te odabrani izvođač mogao što prije započeti sa radovima, u dogovoru sa vanjskim saradnicima urađeno je niz priprema koje uključuju sveobuhvatne geološko-geotehničke i geofizičke podloge.

Do kraja godine planiran je početak izgradnje pristupnih cesta za tunel Prenj, tako da će odabrani izvođač odmah po potpisivanju ugovora moći započeti sa radovima na iskopu tunela.

Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg objekta na Koridoru Vc – tunela Prenj, trebala bi trajati šest godina, čime bi se kompletirala izgradnja Koridora Vc na teritoriji Federacije BiH“, dodali su iz Autocesta FBiH.



Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button