Kako Meditirati: Meditacija za početnike

- Kategorija: Zdravlje
Woman in office meditating

Meditacija je jednostavna praksa dostupna svima, koja može smanjiti stres, povećati smirenost i jasnoću te promovirati sreću. Naučiti meditirati  veoma je jednostavno. Ovdje nudimo osnovne savjete kako biste započeli put ka većoj smirenosti, prihvaćanju i radosti. Udahnite duboko i pripremite se za opuštanje.

Pronađite udobno mjesto i pripremite se za opuštanje…

 Osnove Odvajanje vremena za formalnu meditaciju važan je način uspostavljanja rutine i ugodnijeg vježbanja. Čak i samo nekoliko minuta dnevno mogu napraviti veliku razliku.

“Neki se ljudi žale kako im oduzima vrijeme”, rekao je Atman Smith, koji podučava meditaciju siromašnim zajednicama u Baltimoreu. “Ipak je važna praksa. To je alat kojim se možete vratiti u sadašnjost u stresnim situacijama. “

Ali ne bismo trebali prestati biti pažljivi kad prestanemo meditirati.

“Meditacija predstavlja svjesnost o tome kako postati pažljiv kroz sve dijelove našeg života, tako da budemo budni, prisutni i otvoreni za sve što radimo”, rekla je Tara Brach, popularna učiteljica meditacije sa sjedištem u blizini Washingtona, DC  “Ne samo kada sjedimo na jastuku. “

Meditacija nije u tome da pustite da vaše misli odlutaju. Ali nije stvar ni u pokušaju da ispraznite svoj um. Umjesto toga, praksa uključuje pažljivo praćenje sadašnjeg trenutka – posebno vlastitih misli, osjećaja i osjećaja – šta god da se to događa.

Odakle početi?

Postoji niz jednostavnih uputa kako početi primjenjivati meditaciju kao dio svakodnevne rutine. Namijenjene su početnicima, ali su temelj svakog kvalitetnog bavljenja meditacijom.

Sjedite na miru dvije minute

Naizgled jednostavno, no mnogi ne mogu dvije minute sjediti potpuno mirno. Sjedite, pronađite ugodan položaj i samo budite mirni te mirno dišite. Tjedan dana odvojite po dvije minute dnevno i samo mirno sjedite. Nakon tjedan dana povećajte vrijeme na 4 minute. Povećavajte vrijeme dok ne dosegnete vrijeme od 8 minuta, što je izvrstan rezultat.

Napravite to prvo ujutro kad ustanete

Vrlo je jednostavno reći “svaki dan ću meditirati”, ali mnogi lako zaborave tu odluku i počnu preskakati dane. Uspjeh u meditaciji, kako u sposobnosti i uvježbanosti opuštanja, ovisi i o redovitosti. Kako biste stekli naviku jutarnje meditacije, postavite si podsjetnik i odvojite par minuta za meditaciju svako jutro, čim se probudite.

Ne brinite se kako, već samo meditirajte

Početnici se često brinu oko nekoliko pitanja: Kako trebam sjediti? Trebam li se osloniti o nešto? Mogu li koristiti jastuke? U početku to zaista inje važno, odaberite način koji vam najviše odgovara i samo sjedite. Možete sjediti na podu, na kauču, na stolici, gdje god i kako god se osjećate opušteno i udobno. Možete i ne morate prekrižiti noge. Važno je samo da se možete što bolje opustiti da vam je udobno.

Provjerite kako se osjećate

Kad se pripremate za meditiranje, razmislite upravo o tome kako se osjećate. Boli li vas nešto? Jeste li pod stresom zbog neke situacije? Jeste li umorni, anksiozni? Važno je samo da osvijestite stanje u kojem se nalazite.

Brojite udahe

Kad ste se smjestili, osvijestite vlastito disanje. Razmišljajte o načinu na koji udišete te tako se fokusirajte na zrak koji kroz nos ispuštate iz pluća van. Brojite udahe, kako biste se što bolje na njih fokusirali.

Vratite se kad odlutate

Sigurno će vam se dogoditi da vam misli odlutaju. Ne brinite se, to je uobičajeno kod svih početnika. Važno je samo da se vratite mislima u meditaciju i pokušate se što više opustiti. Upravo je brojanje udaha ovdje velika pomoć u sprječavanju misli da “pobjegnu”.

Razvijte svijest o ljubavi

Tijekom meditacije mnogima se događaju naleti različitih emocija, od pozitivnih, poput ljubavi, sreće i ushićenja, do negativnih poput tuge. Protiv emocija se nikada ne treba boriti niti ih doživljavati kao neprijatelje. Važno je upoznati ih i znati živjeti s njima.

Ne brinite meditirate li ispravno

Ovo je situacija s kojom se susreću mnogi početnici. Zapamtite, nema krivog ili pravog načina, ispravan je onaj tijekom kojeg se vi osjećate ugodno i opušteno.

Ne brinite oko “čišćenja” misli

Mnogi misle da je meditacija isključivo “isključivanje” misli od uobičajenih i pražnjenje. No, to nije cilj meditacije, iako se to ponekad tijekom meditacije dogodi. Mozak je “tvornica misli” i nemoguće ju je ugasiti. Umjesto toga, probajte samo vježbati fokusiranje i koncentraciju.

Upoznajte sebe

Vježbanje meditacije nije usmjereno samo na koncentraciju i fokus, već i na upoznavanje sebe. Radi se o upoznavanju principa funkcioniranja naših misli. Upravo s upoznavanjem, razvija se i sposobnost kontrole i nadzora misli.

Sprijateljite se sa sobom

Tijekom upoznavanja samoga sebe, odnosite se prema sebi kao prema prijatelju, pa izbjegavajte kritike i negativne misli. Osmjehnite se samome sebi i dajte samome sebi ljubav.

Nasmijte se kad ste završili

Kad ste završili sa svojom meditacijom, obavezno se nasmijte. Budite sretni jer ste upravo učinili nešto pozitivno za sebe i jer ćete i sutra ponoviti isto. Osvijestite da je meditacija pozitivan način vježbanja koji vam donosi mnoge benefite, kako emocionalno tako i fizički.

Facebook Comments