Zašto su PR menadžeri zaljubljeni u svoj posao? Uspješni otkrivaju šta im ne da, da napuste posao

Zašto su PR menadžeri zaljubljeni u svoj posao? Uspješni otkrivaju šta im ne da, da napuste posao

Portrait of a woman using a tablet

Svi maštaju o poslu na koji će odlaziti sa zadovoljstvom. Neki imaju sreću da takav posao i pronađu i da, uprkos svim problemima, na kraju dana znaju da svoj poslovni život ne bi zamjenili ni za jedan drugi. Da li postoji posao koji garantuje takav ishod?

Odnosi sa javnošću su profesija za koju se ljudi emotivno vezuju toliko da svoj privatni život često izjednačavaju sa poslovnim. Mišel Geret, PR konsultant u američkoj agenciji „Garrett Public Relations”, kaže: „Dok neki pišu pjesme devojkama i mladićima, PR profesionalci posebno mjesto u srcu imaju za svoju profesiju.”

Šta je to što menadžeri za odnose s javnošću toliko vole u svom poslu i da li biste i vi mogli da pronađete svoju profesionalnu sreću i uspjeh u nepreglednom svijetu PR-a?

Evo šta su neki stručnjaci u ovoj oblasti naveli kao ono što najviše vole u svojoj karijeri. Iako su odgovori veoma različiti, jedno je jasno – PR profesionalci obožavaju ono što rade.

Ostvarivanje velikih planova i ideja

„Šta najviše volim? Kada PR tim dođe na zaista veliku ideju koja nam svima predstavlja izazov i koja probudi uzbuđenje i kod ostalih u firmi”, kaže Hajdi Otvaj, direktor sektora za odnose s javnošću i društvene medije u kompaniji „Salter Mitchell” sa Floride.

„Neizvjesnost u koju tada zajedno ulazimo, težak rad i nepregledni sati i dani provedeni na poslu nisu nimalo laki, ali timski rad koji tada vlada, pozitivna energija koja nas sve nosi 24 sata dnevno i zajednički cilj olakšavaju nam svaku muku i čine nas sretnim tokom cijelog procesa. A najbolji dio posla nastupa kada sve realizujemo i shvatimo da je rezultat nadmašio i naša najveća očekivanja! Taj osjećaj se ne može uporediti ni sa čim!”

Mari Džons, PR i kopirajter u marketinškoj agenciji „Luckie & Compani” iz Atlante, kaže da je stvaranje koncepata jedan od glavnih elemenata koji PR čini odličnom karijerom:

„Obožavam da gledam u oči klijenta kada predložimo neuobičajen ugao posmatranja ili kreativni pristup koji nikada do tada nisu razmatrali. Čak i ako se klijent ne odluči za tu ideju, momenti kada dolazi do velikih i neobičnih koncepata i ideja jesu oni koji će PR menadžera i PR agenciju učiniti uspješnim i cjenjenim u poslovnom svijetu.”

PR ima priliku da uživa u različitim pristupima stvarima, drugačijim uglovima gledanja i neiscrpnim mogućnostima da u poslu upotrijebi svoju kreativnost. Nema mnogo profesija koje vam ovo svakodnevno nude, zar ne?

Beskrajno učenje

Tresa Robins, potpredsjednica agencije iz Nju Džersija koja se bavi odnosima sa medijima, kaže da je beskrajno učenje razlog zašto voli PR.

„Za nas sa nezasitom radoznalošću najljepše je to što svakoga dana u ovom poslu učimo nešto novo! Kada ujutru stignem u kancelariju, ne znam šta će sve iskrsnuti pred mene i koji zadatak će me sačekati. To može biti nešto sa čim sam se sretala mnogo puta do sada, a može biti i neki potpuno novi izazov za koji treba da pronađem originalno rješenje. Kako bih uspjela u poslu, moram svakodnevno da savladavam nove vještine, učim nove stvari, istražujem, čitam, pitam i saznajem. Moje znanje je proces koji se razvija i nikada ne posustajem u učenju.”

Za Emu Mekinstri, koja je osnovala agenciju „418 Communications” iz Kentakija, najzabavnije je učenje o poslovima različitih klijenata.

„Svaki put me iznova raduje mogućnost da se upoznam sa potpuno novom industrijom, da učim o svijetu u kome radi moj novi klijent. Predstavljanje klijenta o čijoj branši ne znam ništa pomaže mi da mi nikada ne bude dosadno i da mi svaki dan donese neko novo saznanje. Ja uvijek učim i to me održava svježom i raspoloženom na poslu.”

Raznolikost i promjena

Za Kristofa Trapea, osnivača projekta „Authentic Storytelling”, koji pomaže pojedincima i firmama da svoje ideje plasiraju do korisnika, upravo stalne promjene predstavljaju ono što neprestano podgrijeva njegovu ljubav prema poslu održavanja odnosa sa javnošću.

„Uživam u suočavanju sa izazovima i u tome što konstantno razvijam sposobnosti da se što bolje prilagodim novonastalim situacijama. Nema odmora, sve je jedna neprestana logička igra.”

Mičel Bari, osnivač PR agencije „Mesmerize Media Consulting” iz Arizone, saglasan je sa Trapeovim stavom:

„Radim ovaj posao 15 godina i iskreno mogu reći da mi nikada nije bilo dosadno. Ne mislim da sam ikada dvaput imao isti dan. Uživam u toj neizvjesnosti i raznolikosti i mislim da nema mnogo kancelarijskih poslova koji vam nude toliko dinamike.”

Građenje međuljudskih odnosa i pomoć široj zajednici

Mnogo PR stručnjaka kao osnovni razlog zašto vole svoj posao navode izgradnju odnosa među ljudima.

Ts’epo Tibanko, stručnjak za odnose s javnošću i pokretač onlajn grupe za podršku novim idejama „Presentation Vise”, kaže:

„Volim izgradnju dobrih odnosa sa zainteresovanim stranama i uključivanje u zajednicu, prije svega kroz korporativnu društvenu odgovornost (CSR), čime se jača dobar imidž i korporativni identitet.”

Rad na društveno angažovanim kampanjama je jedna od nenadmašnih aktivnosti PR menadžera svake kompanije, bilo da je u njoj zaposlen ili je zastupa radeći u PR agenciji. Osjećaj koji imate kada pomažete nekome je neprocjenjiv, a pozicija PR-a vam daje mnogo mogućnosti za to.

Imidž klijenta gradi se i posredstvom dobrih dijela koja on čini zajednici u kojoj živi i radi. Na PR-u je da ga na ta dobra djela podstakne i predloži mu najbolje načine da ih učine.

Dženifer Flores, akaunt menadžer u teksaškoj PR agencijij „Sammis Ochoa”, kaže da joj najveće zadovoljstvo u poslu predstavlja građenje međuljudskih odnosa:

„Volim kada sam u mogućnosti da priče svojih klijenata podijelim sa širom zajednicom i da utičem na njihovo povezivanje sa ljudima koji ih okružuju. Uživam kada utičem na to da se gradi dobar odnos između mog klijenta i njegovih klijenata, kada prepoznam uzajamno razumjevanje i povjerenje. Najsretnija sam kada vidim da i mediji formiraju pozitivnu sliku o mom klijentu iz sopstvenog iskustva u radu sa nama.”

Rad sa novinarima

Ajrin Lo, stručnjak za odnose s javnošću u agenciji „Magnolia Marketing Communications” iz Vankuvera, kaže da zapravo najviše uživa u radu sa medijima (koliko god za neke PR profesionalce bilo teško da u to povjeruju).

„Kontakt sa medijima nije omiljeni dio posla u PR-u. Ali ima nešto privlačno u tome da klijentu zakazujete intervju za neki magazin ili ugovarate gostovanje na TV ili radio stanici. Taj dio posla daje vam uvid u rad medija, upoznajete zanimljive ljude različitih karaktera, upoznajete svog klijenta u nekim novim situacijama i zbližavate se sa njim i njegovim radom. Uzbudljivo je kada vidite da je priča vašeg klijenta publikovana i da je doprla do mnogo ljudi, kada pratite njen dalji razvoj, reagovanja na nju u vidu komentara čitalaca, slušalaca i gledalaca. To vam daje direktan uvid u efekte vašeg rada”, kaže ona.

Ako vam se čini da biste i vi mogli da postanete zaljubljeni u ovakav posao, da uživate u dinamici i neizvjesnosti i da svakog dana nailazite na nove zadatke i ljude, nemojte da čekate. Danas postoje škole u kojima na jednom mjestu možete sebi obezbijediti sva znanja potrebna da počnete da gradite karijeru PR menadžera. Šta god da ste radili do sada, ako imate dovoljno talenta i volje, uspjećete da sebi pronađete mjesto u ovom širokom i raznolikom univerzumu.

Facebook Comments