Ne želite dodatne troškove zbog popravaka? Automobili koji najgore i najbolje prolaze na tehničkom

Ne želite dodatne troškove zbog popravaka? Automobili koji najgore i najbolje prolaze na tehničkom


Osobno vozilo često biramo prema estetskom kriteriju ili prema željenoj snazi motora, a ne prema tome koliko brzo će se početi kvariti i koliko ćemo zbog popravaka morati ulagati u njega. To se zapitamo tek nakon nekoliko godina kad krenu prve nevolje na tehničkom pregledu, koji nam otkriva pravo stanje automobila.

Kad na tehničkom pregledu utvrde neispravnost vašeg vozila, to će vas svakako neugodno iznenaditi ako se radi o automobilu koji nije prešao puno kilometara. U potrazi za odgovorom na pitanje koji automobilski brendovi imaju najviše registriranih kvarova dok je vozilo još relativno malo voženo – a još ga, po svoj prilici, otplaćujete kreditom pa ne želite dodatne troškove popravaka – posegnuli smo za podacima Centra za vozila Hrvatske, piše Index.hr.Statistički podaci o neispravnosti automobila na tehničkim pregledima otkrivaju da je Ford neslavni šampion u kategoriji prijeđene kilometraže od nula do 50.000 kilometara.

Neispravni auti s manje od 50.000 prijeđenih kilometara 

Naime, među Fordovima koji su 2018. bili na tehničkom pregledu, 22,57 posto je bilo neispravno. Zatim po brojnosti neispravnih slijede vozila marke Volkswagen (19,17 posto), Fiat (14,25 posto) i Chevrolet (12,16 posto). Kao najpouzdanija u toj kategoriji automobila s malom prijeđenom kilometražom pokazala se japanska Mazda jer je od ukupno 3286 automobila te marke koji su se pojavili prošle godine na tehničkom pregledu neispravnim proglašeno njih samo 95, odnosno 2,89 posto. Među pouzdanijima slijedi još jedan Japanac, Toyota s 3,55 posto neispravnih, pa zatim BMW (3,58 posto), Audi (3,65 posto) i Mercedes (4,42 posto).

Kako pak izgleda poredak među vozilima kod kojih brojač kilometraže pokazuje brojku između 50.000 i 100.000 kilometara? U toj kategoriji najviše je bilo neispravnih Fiata (20,79 posto), Fordova (20,10 posto) i Chevroleta (18,20), dok je najmanje neispravnih bilo Audija (3,69 posto), BMW-a i Mercedesa (5,34 posto).

S više od 100.000 kilometara najbolji BMW, najgori Daewoo

Dakako, kod uspoređivanja automobila po prijeđenoj kilometraži ipak treba imati na umu da su oni s najmanje kvarova istodobno i najmlađi po prosjeku starosti, odnosno među najmlađima, a automobili s najviše kvarova istodobno su najstariji.

jviše kvarova istodobno su najstariji.

Kad automobil prijeđe 100.000 kilometara, već je dosegao svoju zrelost i poslužio desetak godina, pa čak i nešto više, ovisi koliko se često njime služite. Kredit za automobil je zacijelo već otplaćen, ali zato možete očekivati dodatne troškove zbog popravaka.

Kod kojih ćete automobila s više od 100.000 kilometara morati pripremiti novčanik za mehaničara? Po markama vozila koja su prešla 100.000 kilometara uvjerljivo najviše neispravnih na tehničkim pregledima prošle godine bilo je među Daewoo vozilima (čak 38 posto), među kojima je i prosjek starosti bio najveći (18,53 godine), te među Fiatima (34,71 posto).

U toj kategoriji najbolje su se pak držali BMW s 15,98 posto neispravnih uz prosječnu starost 12,66 godina. Zatim slijede Toyota (17,28 posto), Suzuki (17,33 posto) i Land Rover (18,42 posto). Zanimljivo je usput pribilježiti da je najviše vozila te kilometraže koji su se pojavili na tehničkom pregledu u Hrvatskoj prošle godine bilo Volkswagena – 220.180 automobila.

Toyote najpouzdanije među autima starijim od 10 godina

Promatrajući podatke o vozilima koja su pala na tehničkom pregledu po kriteriju starijih od 5 godina, a mlađih od 10 godina, najlošijim se pokazao Chevrolet sa 16,49 posto neispravnih vozila, a zatim Fiat (16,23 posto) i Dacia (15,01 posto). Najmanji postotak neispravnih u toj dobnoj skupini automobila bio je među Audijima (5,17 posto), a zatim slijede Volvo (5,54 posto) i BMW (6,19 posto). Po broju automobila u toj dobnoj skupini najviše je na tehničkom pregledu prošle godine bilo Volkswagena – 59.511 vozila – od kojih je 4736 vozila bilo neispravno (7,96 posto).

Kad se promatraju podaci o prolaznosti osobnih automobila starijih od 10 godina, najveći postotak neispravnih na tehničkom pregledu je među Ladama – čak 41,79 posto. No, ukupni broj Lada je relativno malen – samo 2998 ih se pojavilo na registraciji.

Ladu slijede Zastava (kojih ima 3869) s 37,92 posto neispravnih, Daewoo (36,17 posto), Fiat (34,74), Kia (33,51), Seat (30,78), Volkswagen (30,78 posto)…

U toj kategoriji najbolje su “zub vremena” podnijeli automobili marke Toyota (17,88 posto), Jeep (20,56 posto) i Suzuki (22,70 posto). Najbrojniji automobili na našim cestama stariji od 10 godina su Volkswageni, njih 185.370, a najmanje je bilo Lancia (2032). Pri tome treba imati na umu da podaci Centra za vozila Hrvatske obuhvaćaju samo marke osobnih automobila (M1 kategorija) kojih je bilo više od 2000 na redovnom tehničkom pregledu, tako da podaci o egzotičnijim vozilima nisu obuhvaćeni analizom.

Prosječna starost gotovo 13 godina

Inače, osobni automobil (kategorija M1) prosječno je godišnje prešao 12.687,99 kilometara, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, i u prosjeku je star 12,64 godine.

Što se tiče omjera novih i rabljenih vozila na tehničkim pregledima, podaci otkrivaju veliki preokret u odnosu na stanje na cestama prije deset godina. Naime, dok je 2008. godine na tehnički pregled došlo uvjerljivo najviše novih vozila (80.419), a rabljenih relativno malo (19.191), prošle je godine situacija bila suprotna: 79.345 rabljenih automobila i 61.732 nova automobila.

Pregled prema starosti vozila kategorije M1 (motorna vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za vozača imaju još najviše 8 sjedala), kakvih je 1.665.391, pokazuje da ih je najviše (1.146.589 ili čak 68,85 posto) starosti deset i više godina. Zatim slijede automobili stari 6 – 9 godina (13,84 posto), pa automobili stari 2 – 5 godina (11,19 posto), a najmanje ih je starih godinu dana – 101.966 vozila ili 6,12 posto.

Izvor: Index.hr

Facebook Comments