Reakcije Transturista na optužbe za segregaciju putnika

Reakcije Transturista na optužbe za segregaciju putnika


Objava Emira Alagića “Dakle Transturist Tuzla prevoz putnika u autobusu je upravo sve migrante prisilio da se pomjere na zadnja sjedišta. Na moje pitanje zašto, vozač odgovara da ako sjede naprijed, mješaju se sa “putnicima”, iako su ljudi platili uredno, skupa sa ženama i bebama. Na dodatno insistiranje kondukter odgovara da “treba sad da uđe profesorica koja je radila 8 sati, i jel treba da sjedi s njima?” Apsolutni rasizam na djelu. #rosaparks” izazvala je veliku pažnju i za kratko vrijeme postala viralna na društvenim mrežama što je rezultiralo odgovor i kompanije Transturist.

“Postovani klijenti, sugradjani i prijatelji,

s obzirom da smo dobili informaciju o neugodnoj situaciji koja se dogodila jucer, 10.09.2019., na nasoj redovnoj liniji Tuzla-Sarajevo a koja se odnosi na ponasanje naseg vozaca prema putnicima, u ovom slucaju osobama koji su izbjeglice u nasoj zemlji (migranti). Konkretno, vozac na tom polasku je prema informacijama koje smo dobili, pravio raspored sjedenja u autobusu na nacin da je migrante rasporedio u zadnji dio autobusa iako na to nema pravo niti su mu takvi zadaci u opisu radnog mjesta.

S tim u vezi, ovim putem zelimo da istaknemo da bilo kakva segregacija putnika po bili kojoj osnovi nije politika naseg preduzeca i da je ovaj cin iskljucivo cin pojedinca koji je izuzetno nekorektan i s pravom izaziva kritike i negativne komentare u javnosti. Nakon sto utvrdimo sve detalje ovog dogadjaja, pokrenut cemo disciplinski postupak protiv naseg vozaca i izreci mu kaznu u skladu sa pravilnikom naseg preduzeca.

Misljenja smo da se jedan veliki kolektiv kao sto je Transturist, sa 70 godina tradicije u prevozu putnika, koji zaposljava 130 radnika ne moze gledati kroz jednog pojedinca i u isto vrijeme osudjivati za rasizam, segregaciju po bilo kojoj osnovi i slicne ideologije.

Smatramo da smo u proteklom periodu kao kolektiv ucinili mnogo pozitivnih stvari za migrante, od toga da smo dozvolili da borave u prostoru autobuske stanice, da koriste sadrzaje u autobuskoj stanici te smo velikom broju migranata izdali karte sa popustom a odredjenom broju migranata nismo ni naplatili karte. Isto tako, nismo dobili informaciju da se neko od nasih uposlenika nekorektno ponasao prema migrantima tokom boravka u Tuzli, odnosno na autobuskoj stanici.
Vrlo vazno je istaknuti da nikome nismo uskratili pravo da kupi kartu i da putuje.
Svjesni smo da ti ljudi prolaze kroz tezak period u svojim zivotima i da smo i mi, ne tako davno, bili u slicnoj situaciji za vrijeme rata u nasoj domovini.

Nazalost, svjedoci smo da nasa drzava nije spremno docekala ovako intezivan priliv migranata i da se problemi svakodnevno gomilaju. Neki od problema manifestuju se i u dijelu pruzanja usluga prevoza putnika koji je nasa osnovna djelatnost.

Iako smo od juce dobili veliki broj pisama, komentara u kojima se osudjuje Transturist, nasi uposlenici, smatramo da prije takvih osuda ipak treba sagledati situaciju sa vise aspekata i onda donijeti zakljucke.
U doba koje se u medijima i nasoj drzavi naziva “migrantskom krizom” mi nismo odbili pruzati usluge migrantima a u isto vrijeme svakodnevno smo pod pritiskom klijenata da to ucinimo. Svakodnevno se otkazuju mjesecne karte na nasim linijama. Svakodnevno su nasi uposlenici, narocito vozaci na federalnim linijama, pod velikim pritiskom i suoceni su sa situacijama koje u normalnim uslovima rada oni ne bi trebali da dozivljavaju a kamoli da rjesavaju. Ipak su odgovorni za ljude koje prevoze i ne bi trebalo da budu na udaru putnika koji nemaju razumjevanja za trenutnu situaciju u drustvu. Ovim putem ne zelimo da se opravdavamo za situaciju koja se juce dogodila, to sto se desilo vec smo osudili u ovom obracanju, ali apelujemo na nadlezne da nam pomognu.

Takodje, ovim putem zelimo pozvati sve ljude, ne samo korisnike nasih usluga, da pokazemo vise saosjecanja i razumjevanja za situaciju u kojoj se kao drustvo nalazimo.

Hvala Vam na razumjevanju.”

Postovani klijenti, sugradjani i prijatelji,s obzirom da smo dobili informaciju o neugodnoj situaciji koja se dogodila…

Gepostet von Transturist Tuzla prevoz putnika am Mittwoch, 11. September 2019


Facebook Comments