Do početka ljeta radovi će se izvoditi na novih 35 km autocesta kroz BiH

Do početka ljeta radovi će se izvoditi na novih 35 km autocesta kroz BiH


Gradnja cesta je jedna od glavnih uzdanica bosanskohercegovačke privrede u predstojećem razdoblju, a unatoč najavama o početku novog građevinskog vala, trenutačno se izvode radovi samo na 19 kilometara koridora Vc, strateškog cestovnog projekta kroz BiH.

Međutim, vrlo skoro očekuje se i dodjela ugovora za još jednu dionicu u dužini nešto većoj od pet kilometara, što znači da ćemo u središte građevinske sezone ući s gradilištem u ukupnoj dužini od 24 kilometra,  piše Večernji list BiH.

Godina gradnje

Prema scenariju iz Autocesta Federacije, ovom broju kilometara autoceste u izgradnji moglo bi se dodati još 11, i to na hercegovačkoj dionici Počitelj – Zvirovići. Ako sve procedure doista i budu okončane u planiranim rokovima, ovo bi, dakle, mogla biti godina intenzivnije gradnje koridora Vc.

Poznato je, naime, kako je u proteklih nekoliko godina izgradnja bila gotovo zaustavljena, a razlog je nepostojanje sve potrebne dokumentacije, kašnjenje u procedurama, obaranje natječaja te nedostatak financijskih sredstava. Postojao je i problem prostornog plana, zahtjeva za izmjenama već definiranih trasa pojedinih dionica, i to na čak 11 mjesta. Bez toga nije bilo moguće dobiti građevinske dozvole i pokrenuti izgradnju.

Stvari se, ipak, pomiču u pozitivnom smjeru, što svjedoči i privođenje kraju procedura za dodjelu poslova izgradnje dvaju vrlo zahtjevnih tunela na koridoru Vc. Riječ je o tunelu Zenica u dužini od 2,2 kilometra te tunelu Ivan koji će biti dug 1,6 kilometara. Iako su u pitanju relativno kratke dionice, one su tehnički vrlo zahtjevne, a za nastavak izgradnje i funkcionalnost koridora posebno bitne.

U tom kontekstu važna je i izgradnja mosta Svilaj preko Save koji zapravo predstavlja poveznicu bosanskohercegovačkog s hrvatskim i dalje mađarskim dijelom koridora. Od početka se sumnjalo u izgradnju dionice kroz sjevernu Hercegovinu zbog navodne neisplativosti i nespremnosti kreditora da sudjeluju u tom projektu.

Međutim, nedavno su otklonjene i dvojbe oko toga jer su Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Europska investicijska banka (EIB) potvrdile da će 600 milijuna eura biti uloženo u izgradnju dionice od Ovčara (kod Konjica) do Mostara, čime će u financijskom pogledu biti zaokružen kompletan južni dio koridora Vc.

(Izvor: Večernji list BiH)


Facebook Comments