Zašto se Međunarodni aerodrom u Dubravama naziva Tuzla kad je u Živinicama, a dijelom u Kalesiji?

Zašto se Međunarodni aerodrom u Dubravama naziva Tuzla kad je u Živinicama, a dijelom u Kalesiji?

@Vedran M

Međunarodni aerodrom Tuzla je do rata u Bosni i Hercegovini bio najveći vojni aerodrom Ratnog vazduhoplovstva i protivvazdušne odbrana SFRJ. Stavljen je pod kontrolu snaga UN-a 1992. godine. Od 1996. godina pa nadalje, postao je glavno čvorište za Snage stabilnosti. 1998. godine, Tuzlanski kanton pretvorio je Aerodrom Tuzla u civilni aerodrom.

Međunarodni aerodrom Tuzla (MAT) je zvanično otvoren za civilni saobraćaj 10. oktobra 1998. godine. Od 2011. godine na MAT slijeću avioni niskobudžetne mađarske aviokompanije Wizz Air. U junu 2015. godine niskobudžetni operater Wizz Air je otvorio svoju bazu na Međunarodnom aerodromu Tuzla.

Kako je nastao – Dogovor za izgradnju civilnog aerodroma 1979.

Dvadeset opština regiona sjeveroistočne Bosne koje sve gravitiraju tuzlanskom bazenu potpiale su Društveni dogovor oko učešća u finansiranju izgradnje i osposobljavanja aerodroma na području Gornjih Dubrava tzv. Aerodrom Tuzla.

Polazeći od šireg regionalnog značaja koji ima ovaj objekat, kao i od programa razvoja vazdušnog saobraćaja u EX-YU –  Društvenim dogovorom se predlaže da finansiranju izgradnje učestvuje tadašnja republika, opština Tuzla i ostale opštine sa područja regiona, uključujući i opštinu Doboj, sa po jednom trećinom od predračunske vrijednosti.

Pored Tuzle, Banovića, Lukavca i Živinica u izgradnji bile su još opštine: Bijeljina, Bratunac, Gračanica, Gradačac, Brčko, Kalesija, Kladanj, Lopare, Orašje, Srebrenica, Srebrenik, Šekovići, Ugljevik, Vlasenica, Zvornik i Doboj.

Radna akcija “Aerodrom ’82”

Godinee 1982. realizovana je Omladinska radna akacija „Aerodrom Tuzla ’82“, podatak je pronađen u listu „21 decembar“, list radnika Rudnika mrkog uglja Đurđevik, broj 45, od 18.07.1982. godine :

U nedjelju je u omladinskom naselju „Mladost“ u Dubravama obilježen početak radova prve smjene brigadira i brigadirki iz Zrenjenina, Bijeljine, Zenice, Tuzle i Živinica na republičkoj radnoj akciji „Aerodrom Tuzla ’82“. Na ovoj akciji u kojoj će učestvovati preko 230 brigadista nastavit će se započeti radovi uređenja zelenih površina oko budućeg civilnog aerodroma.„

Osnivanje JP Međunarodni aerodrom Tuzla

JP Međunarodni Aerodrom Tuzla je osnovan od strane Skupštine Tuzlansko – Podrinjskog Kantona Zakonom o Osnivanju JP Međunarodni Aerodrom Tuzla – Zračna Luka Dubrave 1998. godine. Na osnovu Daytonskog mirovnog sporazuma i Memoranduma o Razumijevanju potpisanog između Vijeća Ministara BiH i mirovnih snaga IFOR – a, iste godine aerodrom je otvoren za civilni zračni promet i služio je kao zajednički vojno / civilni aerodrom.

U periodu od 10.10.1998 do 01.12.2006 godine, JP Međunarodni Aerodrom Tuzla je tri puta zatvaran za civilni zračni promet od strane međunarodnih vojnih mirovnih snaga koje su zračnu bazu Dubrave prioritetno koristile za vlastite zračne operacije. 01.12.2006 godine međunarodne mirovne vojne snage su u potpunosti napustile zračnu bazu Dubrave.

Nakon odlaska međunarodnih mirovnih vojnih snaga, JP Međunarodni Aerodrom Tuzla je osigurao tehničke uslove za ispunjavanje ICAO (Međunarodna Organizacija za Civilnu Avijaciju) standarda i 05.06.2008. godine stekao privremeni Certifikat za Javnu Upotrebu aerodroma u međunarodnom zračnom prometu u trajanju od godinu dana.

Sticanjem ovog Certifikata aerodrom je otvoren za civilni zračni promet.

Provedbom inspekcijskog nadzora ovlaštenih institucija za civilnu avijaciju BiH, 05.06.2009. JP Međunarodni Aerodrom Tuzla je stekao Certifikat za javnu upotrebu u međunarodnom zračnom prometu na neograničeni period trajanja.


Facebook Comments