Zanimljivosti i zabava

Evo zašto su prozori u avionima okrugli




Rijetkima to padne na pamet dok gledaju kroz prozor za vrijeme leta avionom (ako su te sreće da sjede uz prozor), no odgovor na pitanje zašto su prozori u zrakoplovima okrugli prilično je zanimljiv.

Tijekom godina, inženjeri koji se bave avijatikom su naišli na mnoge prepreke i postigli brojna postignuća u svojem radu. Zahvaljujući njima, s vremenom se u avionima moglo voziti sve više putnika, te su avioni mogli letjeti brže.

Promijenio se i izgled aviona, kako bi se povećala njihova sigurnost, a to uključuje i prozore.

1950-ih godina, kad je rastao broj putničkih aviona, de Havilland Comet je postao popularan, jer je – s kabinom pod pritiskom – mogao ići više i brže od drugih.

No imao je četvrtaste prozore i 1953. godine su se dva aviona  raspala u zraku, pri čemu je poginulo ukupno 56 ljudi. A krivac su bili prozori.

Naime, tamo gdje postoji ugao, postoji i slaba točka, a budući da prozori imaju četiri ugla, imaju i četiri potencijalno slabe točke, te je veća šansa da će pod pritiskom (recimo pritiska zraka), puknuti.

Počevši s proizvodnjom oblih prozora, pritisak koji bi mogao razbiti prozor se ravnomjerno rasporedio, te se tako drastično smanjila šansa da se on raspukne, piše Independent.



Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button