Kolumne

MARIO VRANJEŠ: MUZIKA, GLAD I BIJEDA













 

Pišu tako dnevne novine što se”Dnevni avaz” zovu kako je ”poznati ” sarajevski umjetnik Aid Rifatbegović napisao i snimio pjesmu koju je posvetio lideru političke Stranke za bolju budućnost, u narodu poznata kao SBB, koji je trenutno u istražnom zatvoru po nalogu državnog tužilaštva zbog raznoraznih optužbi za koje se tereti.

Pa ide početak pjesme ovako nekako:

 

”Pade jedna, pade druga teška kleveta,

zatvoriše dušmanini roba nevina.

Bože moj veliki

vidiš li šta se zbi?

Dal’ je skrivio što je gradio?

Što je stvarao, dobra činio?

 

Eh, što nemam mač

i konja bijeloga

da preskočim bedeme

i skinem ti okove”

 

i tako dalje i tome slično.

Nije srce kamen, zakotrlja se suza parlamentarka, zadrhtaše grudi koalicione, nakrivi se Avazov toranj još malo udesno, zacrniše se slova u Avazovim novinama i stopiše se sve rubrike u njima u jednu,jedinu,crnu hroniku.

Kaže”eminentni” umjetnik da je ovu pjesmu posvetio Radončiću kao svoj doprinos u borbi protiv nepravde koja je načinjena lideru SBB-a, jer on smatra( umjetnik) da takav čovjek( Radončić) ne zaslužuje da bude na mjestu gdje je sada( istražni zatvor) i da su sve to političke igre (‘ajde??).

Napisa ”veliki” umjetnik skoro pa revolucionarnu pjesmu, zove na mač, rušenje bedema na bijelim konjima( interesantno je da je umjetnik sav u bijelom u spotu u kojem pjeva ovo remek djelo).Padaj silo i nepravdo u sevdah verziji.

Ali ne napisa ”vrli” umjetnik, niti jednim stihom, strofom ili refrenom barem nešto o mukama štrajkača glađu u tuzlanskoj Livnici, ne omaknu mu se niti ton za nepravdu učinjenu radnicima TTU-a, Krivaje, Konjuha, Aide i još mnogih drugih firmi u Bosni i Hercegovini. Ne pusti mu se avaz iz grla za stotine hiljada nezaposlenih, stotine i stotine hiljada onih koji odoše iz ove zemlje trbuhom za kruhom. Ne ispusti ”umjetnik” niti zvižduk na godišnjicu demonstracija u kojima se pokušala napraviti promjena u odnosu vlasti prema građanima. Razumijem ga, nije to za njega, nema ”on” koristi od toga.

Već vidim kako se priprema i CD sa pjesmama za velikog lidera koje će članovi SBB-a na mjestima na kojima skupljaju potpise za peticiju za oslobađanje Radončića dijeliti onioma koji tu peticiju potpišu.

Pored ovoga velikoga hita, pjesme na koje posebno treba obratiti pažnu su :

 

-”Druže Fahro, ljiljane naš zlatni, ko to tebe po dunjaluku blati”

muzika i tekst: narodna, aranžman: Bakir I.

-”Brate Fahro, avazu naš mili, svi smo mi u hapsani bili”

u izvođenju SBB hora za demonstracije i peticije.

 

Da sve bilo je i jeste muzika vidim i u jednom tekstu u kojem se piše kako je u BiH sve moguće pa se mogu i tekstovi tradicionalnih narodnih pjesama, koji preživješe stotine godina sa istim tekstom sada prekrojiti onako kako politički i društveni momenat to traži.

Elem, u udžbeniku muzičkog/ glazbenog odgoja za treći razred devetogodišnje škole u Federaciji BiH autorice( da im ime ne spominjem) napisaše ovako:

Pjesmu čiji je tekst već desetljećima išao:

”Ja joj nazvah ‘Dobro veče, dobro veče djevojče’,

ona meni ‘Dođ’ doveče, dođ’ doveče dilberče'“;

sada su autorice udžbenika pretvorile u :

”a joj nazvah : ‘Selam alejk’, selam alejk’ djevojče’,

ona meni ‘Doj’ doveče, doj’ doveče, dilberče'“.

Mada bih ja, ako već idemo u krajnost umjesto djevojče stavio riječ ”hanuma”, a umjesto dilberče išla bi riječ”hadžija”, pa kada je bal neka je fašnik.

Ništa više nije sveto, pa se tako i pjesma koje su generacije ispjevavale po dernecima i sijelima sada može napraviti nečim što ne zaslužuje komentar već prezir.

Na kraju, jedina logična konstatacija nakon svega ovoga je da je ipak sve muzika, sve bilo je i jeste, ali za neke, samo odabrane. Ja ih znam barem 3,5-4 miliona kojima nije ni do pjesme ni do muzike.

 

 


Izvor: Mario Vranješ

 

 



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button