Bišćaninu tri motora ZARIBALA dok auto nije natjerao da vozi NA ULJE

Bišćaninu tri motora ZARIBALA dok auto nije natjerao da vozi NA ULJE


Pratite Kameleon na Facebooku


Bišćanin Fikret Čaušević nakon mnogih pokušaja i dugogodišnjeg truda uspio je prilagoditi motor svog automobila kako bi umjesto goriva vozio na obično jestivo ulje.  

Crni dim

Dodaje da je ideja nastala još u ratu, kada goriva nije bilo ili je bilo preskupo, pa je u vozila točio kerozin i jestivo ulje, ali da je put do realizacije bio težak.

– Jestivo ulje ima viskozitet 37, a nafta 2,7, te zbog toga dolazi do lijepljenja u karikama i motor vrlo brzo zariba, a javlja se i kašnjenje u paljenju te iz auspuha izlazi crni dim. Nije bilo lako, bile su potrebna brojna istraživanja i prepravke, na tome sam intenzivno radio posljednje tri godine. Nakon mnogih pokušaja i tri uništena motora napokon sam ga uspio modificirati da sigurno, provjereno i učinkovito radi na jestivo ulje – kazao je Čaušević, inače magistar poljoprivrede poljoprivrednih mašina te profesor u srednjoj poljoprivrednoj školi „Sanus Futurum“ u Sanskom Mostu.

S obzirom na to da litar jestivog ulja košta 2,20 KM, a dizelskog goriva 2,31, uštede nisu velike, ali je ekološki potencijal nemjerljiv.

– U ispušnim plinovima mog automobila nema ugljičnog dioksida, sumpora, olova. U ovom evropskom biodizelu ima otrovnih plinova koji su štetni za okoliš. S druge strane, evropski biodizel je hemijski spoj biljnih ulja, ali direktno ugrožava živote onih koji učestvuju u procesu proizvodnje. Ako ti ljudi nisu zaštićeni, ako udišu te supstance, može lako doći do gušenja, sljepila, ciroze, jetre, pa i smrti. S druge strane, jestivo ulje je 100 posto ekološki čisto i neškodljivo kako za one koji su u doticaju s njim tako i za okoliš – objašnjava Čaušević.

Motor budućnosti

Želja mu je, kaže, da neko ko ima sluha za inovacije prepozna njegovu ideju.

– Smatram da je moj motor – motor budućnosti. No, svjestan sam da je ovo rješenje jako teško provesti u djelo kod nas, jer smo rođeni u pogrešno vrijeme i na pogrešnom mjestu – kazao nam je Čaušević.

Dolaze turisti i novinari  

Halilagić ističe da je, zahvaljujući svom izumu, u rodnom gradu već poznat, a često mu navraćaju arapski turisti koji ne mogu vjerovati da neko umjesto nafte toči u automobil obično ulje. Prilikom naše posjete pristigla je i televizijska ekipa iz Srbije kako bi snimila prilog o ovom zanimljivom čovjeku.

 Dva Mercedesa

Čaušević je prvo modificirao motor Mercedesa iz 1991. godine i taj automobil najčešće i vozi. U garaži se nalazi i nešto stariji model Mercedesa, iz 1983., kojem je, također, prepravio motor i može raditi na jestivo ulje.

Facebook Comments