Bišćaninu tri motora ZARIBALA dok auto nije natjerao da vozi NA ULJE

Bišćaninu tri motora ZARIBALA dok auto nije natjerao da vozi NA ULJE

Bišćanin Fikret Čaušević nakon mnogih pokušaja i dugogodišnjeg truda uspio je prilagoditi motor svog automobila kako bi umjesto goriva vozio na obično jestivo ulje.  

Crni dim

Dodaje da je ideja nastala još u ratu, kada goriva nije bilo ili je bilo preskupo, pa je u vozila točio kerozin i jestivo ulje, ali da je put do realizacije bio težak.

– Jestivo ulje ima viskozitet 37, a nafta 2,7, te zbog toga dolazi do lijepljenja u karikama i motor vrlo brzo zariba, a javlja se i kašnjenje u paljenju te iz auspuha izlazi crni dim. Nije bilo lako, bile su potrebna brojna istraživanja i prepravke, na tome sam intenzivno radio posljednje tri godine. Nakon mnogih pokušaja i tri uništena motora napokon sam ga uspio modificirati da sigurno, provjereno i učinkovito radi na jestivo ulje – kazao je Čaušević, inače magistar poljoprivrede poljoprivrednih mašina te profesor u srednjoj poljoprivrednoj školi „Sanus Futurum“ u Sanskom Mostu.

S obzirom na to da litar jestivog ulja košta 2,20 KM, a dizelskog goriva 2,31, uštede nisu velike, ali je ekološki potencijal nemjerljiv.

– U ispušnim plinovima mog automobila nema ugljičnog dioksida, sumpora, olova. U ovom evropskom biodizelu ima otrovnih plinova koji su štetni za okoliš. S druge strane, evropski biodizel je hemijski spoj biljnih ulja, ali direktno ugrožava živote onih koji učestvuju u procesu proizvodnje. Ako ti ljudi nisu zaštićeni, ako udišu te supstance, može lako doći do gušenja, sljepila, ciroze, jetre, pa i smrti. S druge strane, jestivo ulje je 100 posto ekološki čisto i neškodljivo kako za one koji su u doticaju s njim tako i za okoliš – objašnjava Čaušević.

Motor budućnosti

Želja mu je, kaže, da neko ko ima sluha za inovacije prepozna njegovu ideju.

– Smatram da je moj motor – motor budućnosti. No, svjestan sam da je ovo rješenje jako teško provesti u djelo kod nas, jer smo rođeni u pogrešno vrijeme i na pogrešnom mjestu – kazao nam je Čaušević.

Dolaze turisti i novinari  

Halilagić ističe da je, zahvaljujući svom izumu, u rodnom gradu već poznat, a često mu navraćaju arapski turisti koji ne mogu vjerovati da neko umjesto nafte toči u automobil obično ulje. Prilikom naše posjete pristigla je i televizijska ekipa iz Srbije kako bi snimila prilog o ovom zanimljivom čovjeku.

 Dva Mercedesa

Čaušević je prvo modificirao motor Mercedesa iz 1991. godine i taj automobil najčešće i vozi. U garaži se nalazi i nešto stariji model Mercedesa, iz 1983., kojem je, također, prepravio motor i može raditi na jestivo ulje.

Facebook Comments