U Tuzli održan II Business Strategic Forum: Počnimo razmišljati o tome da u svijet izvozimo proizvode, a ne našu djecu! (FOTO)

U Tuzli održan II Business Strategic Forum: Počnimo razmišljati o tome da u svijet izvozimo proizvode, a ne našu djecu! (FOTO)

@Vedran J

Pratite Kameleon na Facebooku


Drugi po redu veoma uspješan Business Strategic Forum, u organizaciji Colosseuma i Kameleona održan je danas u Hotelu Mellain u Tuzli. Govornici su u fokus stavili budućnost – saobraćajnu infrastrukturu, preventivno djelovanje u smislu spriječavanja odlaska mladih i kreiranje novih poslovnih prilika.

Colosseum i Kameleon su već najavili i treći Business Strategic Forum 2018 i na taj način nagovijestili uspješan kontinuitet i efektnost ovog veoma važnog događaja za BiH, ali i regiju.

Ovaj značajan poslovni susret okupio je biznis zajednicu sa područja TK i Federacije BiH, a sastojao se od četiri panela na kojima se razgovaralo o krucijalnim pitanjima.

Prema riječima organizatora Businnes Strategic Foruma i direktora projekta “Made in BiH” Zlatka Berbića, na Forumu su okupljeni ljudi koji iduće godine imaju odlučujuće poslovne momente u raznim razvojnim projektima.

Zlatko Berbić

„Naš cilj je dvostruk. Svi zajedno smo čuli, iz prve ruke kakvi su planovi, imali smo priliku da razgovaramo između sebe i da vidimo koje su ozbiljnije mogućnosti da naše kompanije mogu da se pojave na tenderima, jer je tu mnogo novaca i bilo bi šteta za kompanije da ne pokušaju da izvuku maksimum iz toga. Druga stvar je umrežavanje i ujedinjenje poslovne zajednice, a pozadina svega jeste da počnemo razmišljati o tome da u svijet izvozimo proizvode, a ne našu djecu“, izjavio je Berbić.

Jedan od panelista bio je i ministar trgovine, turizma i saobraćaja u Vladi TK, Mirsad Gluhić, koji je u svom izlaganju istakao značaj saobraćajne infrastrukture kao osnove za razvoj privrede.

Mirsad Gluhić

„Infrastruktura je najvažniji faktor. Kada je imate, onda nemate problem privlačenja stranih investitora. Saobraćajna infrastruktura u TK nije na nivou, međutim mi kao Ministarstvo, u saradnji sa Direkcijom cesta radimo na poboljšanjima. U fazi smo podizanja kredita od 20 miliona KM gdje bi trebali dovesti regionalne ceste u tehničko stanje, a svake godine Direkcija cesta izdvaja 5-6 miliona KM za rekonstrukciju. Osim toga, radi se i cestama pored klizišta, čija rekonstrukcija odnosi puno novca“, rekao je Gluhić.

Osim Gluhića, na ovu temu govorili su još direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla Rifet Karasalihović, direktor za infrasturkturu JP “Željeznice FBiH” Zuhdija Salihović, direktor Direkcije regionalnih cesta TK Agan Delibajrić i načelnik općine Kalesija, Sead Džafić.

Na temu „Izgradnja energetskih blokova kao generator razvoja TK“ govorio je Munever Čergić, direktor Rudnika mrkog uglja Banovići.

Munever Čergić

„Blok u Banovićima koji je u izgradnji je budućnost energetskog sektora. Bez dobrog poslovanja Rudnika i dovoljne količine uglja nema smisla ni ulaziti u ove investicije. Nadam se da ćemo biti spremni da od 2021. godine proizvodimo dovoljne količine uglja, a prve građavinske radove na Bloku očekujemo polovicom iduće godine“, dodao je Čergić.

Također, jedan od panelista koji je pričao na ovu temu bio je i Adnan Hrustemović iz Elektroprivrede BiH, inače rukovodilac sektora za pripremu i izgradnju novih termoelektrana.

Adnan Hrustemović

„Govorio sam o strateškoj važnosti izgradnje Bloka 7, što je prioritet za cijelu Federaciju BiH, čime ćemo imati svjetliju budućnost za Tuzlu, TK i cijelu BiH. Ovi blokovi u Tuzli su zastarjeli, a opstanak rudnika je u direktnoj zavisnosti od izgradnje Bloka 7 i bez njega je perspektiva energetskog sektora za BiH loša“, izajvio je Hrustemović.

Treći panel nosio je naziv „Privlačenje investicija, digitalizacija i dijaspora-model za razvoj BiH“, a o tome su pričali voditeljica projekta “DKR – Centar za robotiku” Jasmina Numanović – Stjepanović, predsjednik udruženja IT industrije u BiH, vlasnik kompanije “Symphony” Haris Memić, vlasnik kompanije “Ttom” Branimir Rechter, iz “Raiffeisen Banke” Hasan Hasić i direktor projekta “Made in BiH” Zlatko Berbić.

Cilj ovog panela bio je predstaviti najnovije trendove biznisa, povezati potencijal dijaspore i prikazati utjecaj novih alata u komunikaciji okrenutih razvoju.

Na posljednjem panelu „Pobjedonosne strategije promjene i razvoja“, čiji je cilj bio prijenos iskustava kako opstati na tržištu, kako preživjeti promjenu brenda i kako ostati na vrhu, govorili su: Edin Ibrahimović, izvršni direktor biznis operacija “Bingo”, Šaban Rizvić, direktor “Bratstvo” Novi Travnik BNT Holding, Mirza Kahriman (Uprava “Prevent grupacije”) i Ramiz Karić, direktor “Herceg d.o.o.” Srebrenik.