MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Sve što trebate znati o održavanju guma u ljetnom razdoblju

MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Sve što trebate znati o održavanju guma u ljetnom razdoblju


Pratite Kameleon na Facebooku


Pregled i provjeravanje guma su od ključne važnosti ljeti, jer duge vožnje po velikoj vrućini i sa punim automobilom predstavljaju dodatno opterećenje.

Zato je Goodyear pripremio nekoliko korisnih savjeta koji će vam pomoći da vaše gume budu u najboljoj formi, a vaše putovanje do cilja sigurno, udobno i prijatno.

Gumama treba  posvetiti posebnu pažnju jer vozite po vrelim cestama, a često su putovanja i duža, sa dodatno opterećenim automobilom. Prije nego krenete na put, provjerite u kakvom su stanju i kakav je pritisak u gumama montiranim kako na vozilu tako i na prikolici.

Sa odgovarajuće napumpanim gumama postižete manju potrošnju goriva i maksimalni vijek trajanja guma, lakše ćete upravljati automobilom, kočenje će biti sigurno i vožnja udobna, a time ćete pozitivno utjecati i na sigurnost u prometu.

Goodyearovi stručnjaci savjetuju da poštujete preporuke proizvođača vozila navedene u blizini vozačevih vrata, na poklopcu rezervoara ili u priručniku za upotrebu vozila. Ako je vozilo sa putnicima i prtljagom pod punim opterećenjem, pritisak u gumama mora biti veći – pri tom poštujte preporuku za opterećeno vozilo navedenu pored preporučenog pritiska. Provjerite barem jednom mjesečno pritisak u gumama kad su hladne, a svakako ga provjerite prije dužeg putovanja i prilagodite ga težini natovarenog vozila. Ne zaboravite  provjeriti pritisak i na rezervnom kotaču, ako ga imate.

Kad je guma premalo napumpana, veći dio njezine površine je u kontaktu s cestom, a time se povećava otpor kotrljanja i smanjuje ekonomičnost potrošnje goriva. Suviše nizak pritisak pogoršava sve vozne karakteristike vozila, na primjer stabilnost i upravljivost, a utječe također i na neravnomjerno habanje guma. Premalo napumpane gume su zato nedostatak kako u pogledu sigurnosti i potrošnje goriva tako i sa aspekta vijeka trajanja samih guma.

Kada je guma previše napumpana, u kontaktu s cestom je manji dio njezine površine. To izaziva brže i neravnomjerno habanje, a osim toga guma ne osigurava maksimalno prijanjanje, zbog čega vozač može imati problema u kontroli nad vozilom i pri kočenju. Guma sa previsokim pritiskom postaje osjetljivija, zato je rupe ili predmeti na cesti mogu brže oštetiti.

Ako osjetite previsok pritisak u gumama, nikad ga ne smanjujte dok je guma vruća.

Prije odlaska na duži put provjerite dubinu profila guma: prije odlaska na duži put provjerite dubinu profila po cijelom obujmu i po širini šare gazećeg sloja gume. Dubina kanala mora biti dovoljna jer znatno utječe na vozne karakteristike, prvenstveno na sprječavanje akva planinga. Zakonom propisana minimalna dubina u većini europskih država je 1,6 milimetara, ali Goodyear savjetuje da zbog ranije navedenog razloga gume zamijenite kad dubina kanala padne ispod 3 milimetra.

Pregledajte gazeći sloj i bočne zidove guma: pred svaki odlazak na duži put provjerite površinu gazećeg sloja i bočnih zidova. Ako primjetite bilo kakva oštećenja, što prije se posavjetujte s vulkanizerom. On će vam dati savjet što trebate uraditi.

Obratite pažnju na neravnomjerno habanje: dok provjeravate gazeći sloj guma obratite pažnju na neravnomjerno habanje i provjerite je li guma na sredini, ili na jednom rubu, više istrošena nego na drugom rubu. Ako jeste, to dovodi do kraćeg veka trajanja guma, veće potrošnje goriva i neudobne vožnje.

Ako primjetite da su gume istrošene na oba ruba, možda ih treba napumpati na odgovarajući pritisak ili provjeriti ispuštaju li zrak, a ako se gazeći sloj na sredini troši brže nego na rubovima to može biti znak da je guma suviše napuhana. Uzrok nepravilnog habanja može biti također i neadekvatna geometrija traga kotača, u čemu će vam pomoći  za to osposobljen stručnjak.

Prije nego što krenete od kuće provjerite koja mogućnost je adekvatnija za vaše vozilo – rezervna guma ili pribor za popravku. Neka vam sve vrijeme bude pri ruci broj telefona za pomoć na putu.