Zdrava hrana, ali i neprijatelj ravnog stomaka

Zdrava hrana, ali i neprijatelj ravnog stomaka


Pratite Kameleon na Facebooku


Profesorka medicine Lin Čang otkrila je da nevjerovatno zdrave namirnice mogu da izazovu nadutost i gasove, te da otežaju cjelokupan rad digestivnih organa.

Osim što će vaš stomak biti otečen, ishrana zasnovana na njima može da se negativno odrazi na vaše cjelokupno zdravlje. Zato bi trebalo da povedete računa u konzumaciji sljedećih namirnica:

Luk

Ovo povrće jeste veoma zdravo, ali stručnjaci kažu da sadrži fruktan, koji tijelo teško apsorbuje zbog čega se javlja nadutost.

Jogurt

Mnogi ljudi se opredeljuje za jogurt, koji može da posluži kao užina, ali određeni tipovi sadrže visok sadržaj šećera, koji se skuplja u tijelu, te osim što nadima, može izazvati i gojaznost, prilikom dugog korišćenja. Najbolje je da izaberete grčki jogurt, za koji je poznato da sadrži trećinu manje šećera.

Brokoli

Brokoli se smatra jednim od najzdravijeg povrća, a može da izazove gasove u stomaku jer sadrži ugljeni hidrat- rafinozu.

Lubenica

Ova povrćka se smatra ukusnom ljetnjom užinom, a puna je fruktoze koja se teško apsorbuje u tijelu. Kao rezultat javlja se nadut stomak.

Pšenica

Žitarica ima visok sadržaj fruktana, koji se teško vari u želudcu. Mnogi ljudi su netolerantni na gluten, zbog čega se često javljaju gosovi, pa čak i konstipacija.

Pasulj

Pasulj sadrži skrob – ugljeni hidrat koji se takođe teško vari i izaziva osjećaj nadutosti. Zato je najbolje da ostavite pasulje da odstoji preko noći, kako bi se oslobodio te supstance.